Мета: перевірити знання учнів про рослини і тварин; розвивати мовлення, мислення, пам’ять; виховувати любов і бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми перевіримо, як ви вмієте застосовувати свої знання про рослини і тварин.
III. ПЕРЕВІРНА РОБОТА
– Якщо ви правильно відповісте на всі запитання, то не лише отримаєте відмінну оцінку, а й доведете, що можете потоваришувати з рослинами та тваринами рідного краю.
1) Доведи подані твердження.
– Рослини дуже різноманітні. Серед них є…
– Тварини дуже різноманітні. Серед них є…
2) Склади розповідь про те, що рослини створюють умови для життя на Землі. Придумай назву для своєї розповіді.
3) Розглянь зображення рослин (соняшник, малина, тюльпани, кукурудза, жоржини, смородина) і розкажи, якими способами їх можна розмножувати.
4) Назви головні ознаки комах, риб, птахів і звірів. Наведи приклади тварин, які належать до цих груп.
5) Склади розповідь. Яку цінність для тебе має природа? Як впливає на тебе її краса?
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
–
– Розкажіть про зображене, використовуючи знання про рослини і тварин, отримані на уроках природознавства.
– Що вам запам’яталося найбільше?
– Що вас вразило або здивувало?
– Які знання ви можете використати в щоденному житті?
– Які з них, на вашу думку, будуть потрібні вам у майбутньому?
Вам у походи ходити
І мандрувать, любі діти,
Вмійте ж природу любити,
Кожній стеблинці радіти.
В полі, у лісі, над яром –
Квіти, дерева і трави.
Цвіту не вирви задаром,
Гілки не втни для забави.
Оберігайте ж повсюди
Шлях і стежиночку в гаї,-
Все це окрасою буде
Нашого рідного краю.