УРОК 3
Тема. Побудова графіків функцій за допомогою геометричних перетворень відомих графіків функцій
Мета уроку: Формування умінь будувати графіки функцій за допомогою восьми базових перетворень графіка функції
У = f(x): у = – f(x); у = f(-x); у = f(x) + b; у = f(x + a); у = af(x); у = f(ax); у = f(¦x¦); у = ¦f(x)¦.
І. Перевірка домашнього завдання.
1. Розв’язування вправ, аналогічних до домашніх.
1) Знайдіть область визначення функції: а) ; б) .
А) Через те що арифметичний квадратний корінь існує
Отже, D(y) = (-; 2][3; +).
Б) D(y) знаходимо розв’язавши систему . Отже, D(y) = (0; 1)(1; +) (рис. 16).
2) Дослідіть на парність і непарність функцію: а)
А) Через те що D(f) = R і f(-x) = (-х)(2(-х) – (-х)3) = х2(-2х + х3) = – x2(2x – х3) = – f(x), f(x) = x2(2x – х3) – непарна.
Б) Через те що D(f) = R і , то – парна.
II. Повторення і систематизація знань учнів про геометричні перетворення графіків.
Запас функцій, графіки яких ви вмієте будувати, поки невеликий. Але використовуючи відомі із курсів геометрії і алгебри відомості про перетворення фігур, цей список можна суттєво розширити. Згадаємо елементарні перетворення графіка функції у = f(x) за допомогою таблиці 2.
Таблиця 2
III. Формування умінь будувати графіки за допомогою геометричних перетворень відомих графіків
Колективне виконання вправ № 3 (1; 2; 3; 14; 19).
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
Розділ І § 1 (3). Запитання і завдання для повторення № 27-31. Вправа № 3 (7, 8, 9, 4, 5, 6, 18).