СІМ’Я. ПОВАГА І ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В РОДИНІ

Мета: розширити уявлення учнів про сім’ю як чинник здоров’я, про те, що сім’ї бувають різними (коли діти живуть з обома батьками, з одним із батьків, з іншими родичами, у прийомній родині), що члени родини дбають один про одного у різний спосіб; навчати звертатися по допомогу до батьків та інших членів родини; виховувати любов та повагу до членів своєї родини.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Які прислів’я про дружбу, взаємодопомогу, товариство ви знаєте?

Орієнтовні відповіді

Одна квітка не робить вінка.

– Одна бджола меду не наносить.

– Дружній череді і вовк не страшний.

– Згода будує, а незгода руйнує.

– Які правила дружного класу ви знаєте?

– Як називається група людей, родичів, які проживають разом, спільно?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про родинні стосунки.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь з елементами бесіди

– Сім’ї (родини) бувають різними: великими і маленькими. Вони не завжди складаються з батьків і дітей. В одній сім’ї можуть жити декілька поколінь: діти з батьками,

бабусі з дідусями і навіть прабабусі з прадідусями.

– Назвіть склад родин, зображених на сімейних світлинах.

– Зазвичай члени родини живуть разом. Але трапляється, що члени однієї сім’ї живуть окремо. Тоді діти можуть жити з одним із батьків або тимчасово проживати з родичами. Діти, які втратили рідних батьків, живуть у прийомній родині або в інтернаті.

2. Робота за підручником (с. 51-54)

– Яка сім’я є багатодітною?

– Розгляньте фотографії на с. 51. Які бувають родини?

– Що розказав про свою сім’ю автор вірша “Що таке сім’я”?

– Скільки осіб у сім’ї?

– Що сказано про маму?

– Що сказано про тата?

– Що сказано про дідуся і бабусю?

– Що сказано про братів?

– Яка це дружна сім’я?

– Розгляньте малюнки на с. 53-54. Що потрібно робити, щоб ваша сім’я була дружною?

– Яке тлумачення слів “сім’я” й “усиновити” ви прочитали на с. 54?

3. Фізкультхвилинка

Раз! Два! Час вставати –

Будемо відпочивати.

Три! Чотири! Присідайте,

Швидко втому проганяйте.

П’ять! Шість! Засміялись,

Кілька раз понахилялись.

Сім! Вісім! Час настав

Повернутися до справ.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Продовження роботи за підручником (с. 54-55)

1) Робота над прислів’ями.

– Шануй батька й неньку, буде тобі скрізь гладенько.

– Живуть між собою, як риба з водою.

2) Гра “Так чи ні?”.

– Якщо ти згоден з тим, що почуєш, скажи: “так” і плесни в долоні. У дружній сім’ї члени родини повинні:

– Шанувати старших.

– Не прислухатися до порад членів родини.

– Виконувати свої обов’язки.

– Допомагати одне одному.

– Сваритися.

– Не слухати нікого.

– Піклуватися одне про одного.

– Робити, що заманеться.

– Разом відпочивати.

– Піклуватися про менших братиків і сестричок.

– Виконувати всі хатні справи разом.

– Цілий день бавитися і гуляти.

– Вітати всіх зі святами, днем народження.

2. Вправа “Мікрофон”

– Сімейні традиції і правила – це те, що робить кожну родину особливою. Нерідко ми живемо за цими правилами, навіть не помічаючи їх.

По черзі продовжіть фразу: “У нашій родині є така традиція (щовечора збиратися за сімейним столом, у неділю ходити до церкви, разом подорожувати, займатися спортом…).

3. Розгадування кросворда

 СІМЯ. ПОВАГА І ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В РОДИНІ

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

– Що таке родина?

– Яке значення для людини має родина?

– Що у вашій родині цінується найбільше?

– Яка атмосфера повинна панувати у сім’ї, щоб усі були здорові?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


СІМ’Я. ПОВАГА І ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В РОДИНІ - Плани-конспекти уроків по валеології


СІМ’Я. ПОВАГА І ВЗАЄМОРОЗУМІННЯ В РОДИНІ