Урок 11. ТРАДИЦІЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я В РОДИНІ
Мета: повторити і закріпити матеріал попередніх розділів, ознайомити учнів зі змістом розділу III “Соціальна складова здоров’я”; ознайомити учнів із сімейними традиціями, що сприяють збереженню здоров’я; розвивати інтерес до пізнання і збереження сімейних традицій; виховувати дбайливе ставлення до здоров’я всіх членів родини, бажання підтримувати сімейні традиції збереження здоров’я.
Обладнання: аркуші паперу, мікрофон.
Попередня робота.
– Підготувати
– Записати на дошці запитання та відповіді.
– Підготувати аркуші паперу кожному учневі.
– Підготувати матеріал для проведення свята “Традиції збереження здоров’я в родині”.
Ключові поняття: традиція, сімейні традиції, традиції збереження здоров’я в родині.
Хід уроку
І. Повторення вивченого.
1. Бесіда.
– Ми закінчили вивчати два перших розділи. Зараз перевіримо, як ви їх засвоїли.
Дайте відповіді на запитання.
– Які найголовніші
– Як ви дбаєте про здоров’я?
– Що таке небезпечна ситуація?
– Назвіть правила безпечної поведінки.
– Назвіть складові здоров’я. Чи пов’язані вони між собою?
– Які чинники впливають на здоров’я людини?
– Які речовини людина отримує з їжею?
– Чи впливають вітаміни на здоров’я людини?
– Які основні принципи загартовування?
– Як ви загартовуєтеся?
– Як ви дбаєте про зір, слух?
– Що ви робите для формування правильної постави і запобігання плоскостопості?
– Як ви доглядаєте за порожниною рота?
– Як ви стежите за чистотою в оселі?
– Як ви готуєте уроки?
2. Перевірка домашнього завдання.
Завдання 3 на с. 21, 22 зошита (завдання 5 на с. 56 підручника).
– Скільки часу ви витрачаєте на виконання домашніх завдань?
II. Повідомлення теми уроку.
– Ми розпочинаємо вивчати III розділ підручника, який називається “Соціальна складова здоров’я”. Відкрийте підручник на с. 57 і прочитайте, про що ви дізнаєтеся із цього розділу. (Діти читають).
– Сьогодні на уроці ми поговоримо про традиції збереження здоров’я в родині.
III. Актуалізація опорних знань.
Бесіда.
– Що таке сім’я?
– Що для вас означає сім’я?
– Як ви піклуєтеся про здоров’я вашої родини?
– Які традиції є у вашій родині?
– Чи існують у вас сімейні традиції збереження здоров’я?
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Розповідь учителя з проведенням словникової роботи.
– В Україні говорять: “З родини йде життя людини”. Саме в сім’ї дитина робить свої перші кроки, навчається любові й доброти, учиться шанувати свою родину, свій рід, продовжує сімейні традиції.
Слово “традиція” походить з латинської мови й означає “передача”.
Традиція – це звичаї, досвід, правила поведінки тощо, які передаються з покоління в покоління.
У багатьох родинах існують різні традиції, зокрема традиції, що сприяють збереженню і зміцненню здоров’я. Це – загартовування, участь у рухливих і спортивних іграх, туристичні походи тощо. У родинах, у яких ведуть здоровий спосіб життя, не мають шкідливих звичок, народжуються здорові діти, адже здоров’я дитини залежить і від спадковості, ви про це вже знаєте. Тому продовжуйте традиції зміцнення і збереження здоров’я, що були закладені у ваших родинах, та започатковуйте свої.
2. Робота за підручником на с. 58, 59.
Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.
3. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).
V. Закріплення матеріалу.
1. Робота за підручником на с. 59.
Відповіді на запитання і виконання завдань 1-3.
2. Робота в зошиті на с. 22, 23.
– Розгадування ребуса і запис відповіді (завдання 1).
– Самостійне виконання завдань 2-4 з подальшим обговоренням.
3. Пояснення вислову.
Здоров’я дитини – багатство родини.
4. Самостійна робота.
На дошці записано запитання та відповіді.
Учитель роздає аркуші паперу кожному учневі. Вони мають прочитати запитання, записані на дошці, обрати і записати відповіді та доповнити свої варіанти відповідей.
– Як ви піклуєтеся про здоров’я своїх рідних і близьких? Виберіть відповіді та додайте свої. Запишіть їх на аркушах паперу.
1) Намагаюсь нікого не засмучувати.
2) Роблю все для того, щоб у членів родини був гарний настрій.
3) Допомагаю по господарству.
4) Пропоную спільні рухливі ігри.
5) Залучаю до спільних оздоровчих занять.
6) Запрошую усіх членів сім’ї зранку на зарядку.
7) Запрошую усіх рідних на прогулянку перед сном.
8) Пропоную відмовитись від шкідливих звичок.
5. Вправа “Мікрофон”.
– Завдання 1. Продовжити речення.
– У нашій родині є традиція… (Займатися спортом разом, зранку бігати і робити зарядку, подорожувати, ходити в турпоходи, обливатися водою на подвір’ї, купатися цілий рік у будь-яку погоду, не вживати спиртних напоїв, не курити тощо).
– Завдання 2. Скласти словосполучення зі словом “сім’я”.
Наприклад: сім’я велика, невелика, дружна, гарна, весела, красива, рідна, міцна, загартована, спортивна, щаслива, працьовита, ледача, багатодітна, малозабезпечена тощо.
6. Робота над текстом.
– Слухання й обговорення тексту Олени Різник “Найкраща в світі сім’я”.
– Що дівчинка розповіла про свою сім’ю?
– Яка в неї сім’я?
– Скільки братиків і сестричок у неї?
– Як сім’я дівчинки проводить вільний час?
– Як у вашій родині проводять вільний час?
VI. Підсумок уроку.
– Що таке традиція?
– Які традиції збереження здоров’я є у вашій родині?
Завдання:
1) Виконайте завдання 4 на с. 59 підручника.
2) Підготуйте і проведіть у класі свято “Традиції збереження здоров’я в родині”. (Практична робота на с. 59 підручника).
На допомогу вчителю
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
1) Чи обговорюєте Ви з дитиною питання здоров’я та його значення для людини?
2) Якому виду родинного дозвілля Ви надаєте перевагу?
3) Чи подаєте Ви дитині приклад здорового способу життя?
4) Придбання для дитини спортивного інвентарю (велосипеда, самоката, роликів, ковзанів, лиж, санчат, скейта, скакалки, м’яча тощо) Ви вважаєте необхідністю чи задоволенням дитячої забаганки?
5) Чи є у Вашій родині традиції щодо збереження здоров’я? Якщо “так”, то які саме?