УРОК 91
Тема. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа
Мета: повторити правило ділення числа на добуток двох чисел та його застосування при обчисленні; пояснити учням усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні; готувати до засвоєння письмового ділення на розрядні числа; опрацювати задачу на пропорційне ділення та задачу з дробом; вдосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання: картки для усної лічби, креслення умови задачі, картки для гри.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань
1. Усні обчислення
1) Усна лічба за картками.
2) Вправа на розвиток уваги “Знайди помилку”.
2. Завдання для опитування
– Записати дроби. Назвати знаменники. На що вони вказують?
1/6, 1/7, 1/10.
– Знайти 1/8 від 271 280.
– Знайти число, якщо 1/6 його дорівнює 240.
– Від числа 2 480 відняти 1/5 його частину.
– Довжина смужки 12 см. Третю частину смужки зафарбовано. Обчислити незафарбовану частину смужки.
– Чи правильно, що 1/6 від 18 дорівнює 3?
– Довжина 1/4 стрічки 1 дм 2 см. Яка довжина всієї стрічки?
3. Робота
1) З одного села у протилежних напрямках вийшли два пішоходи. Яка відстань буде між ними через 5 годин, якщо швидкість першого пішохода 4 км/год., а другого – 6 км/год.?
2) Знайти 1/6 від суми чисел 2 502 і його 1/3.
3) Обчислити: 73 400 – 40 – 41 728 : 8.
4. Самостійне розв’язання прикладів № 753
II. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча робота. Повторення правила ділення числа на добуток Розв’язати приклади і порівняти відповіді.
64 : (4 – 4)
64 : 4 : 4
64 : (4 – 4) = 64 : 4 : 4
2. Пояснення учнів розв’язання виразу різними способами за вправою № 746
3. Первинне закріплення. Вправи № 748-750 (№ 750 учитель пропонує виконати самостійно з подальшою перевіркою)
4. Фізкультхвилинка
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Задача № 751
Вантажність | Кількість рейсів | Загальна маса картоплі | |
І машина | Однакова | ||
ІІ машина |
Після заповнення й аналізу таблиці вчитель пропонує учням з високим і достатнім рівнем знань розв’язати її самостійно, з рештою працює колективно.
2. Задача № 752 (розв’язання задачі за кресленням, яке виконує на дошці учень)
3. Задача на розвиток уваги
Гра “Муха”
По клітинках ігрового поля слід пересуватись з одної клітинку в другу за командами вчителя. Пересувати “муху” потрібно тільки очима. Після 7 команд учителя учні кладуть “муху” в ту клітинку, на якій команді зупиниться вчитель.
IV. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
№ 754, 755.