УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
Здоров’я і середовище життя. Життя і здоров’я людини
1-й рівень
1. Здоров’я – це:
А – відсутність хвороб; б – стан повного фізичного, душевного, соціального благополуччя; в – безпека життєдіяльності.
2. Закінчіть речення:
Фізично здорова людина – це…
Психічне здоров’я проявляється в умінні…
Забруднення навколишнього середовища відбувається за…
Явища, які відбуваються у природному середовищі, це…
3. Якими мають бути одяг і взуття?
2-й рівень
1. Що
2. Які з наведених чинників можуть спричинити захворювання людини?
А – загартування; б – куріння; в – хвороботворні бактерії; г – радіоактивне забруднення грунту та води.
3. Як на здоров’я людини впливає різка зміна погоди?
3-й рівень
1. Яке значення для людини має загартування?
А – підтримує здоров’я; б – поліпшує здоров’я; в – не має впливу на здоров’я.
2. Назвіть природні чинники, які впливають на здоров’я людини:
А – температура; б – вологість; в – атмосферний тиск; г – повітря; д – музика.
3. Які ви знаєте народні прикмети?
4-й рівень
1. Чому за останні десятиліття наша планета все частіше потерпає від природних катастроф?
2. Запропонуйте власні заходи щодо збереження навколишнього середовища.
3. Чому ліси називають “легенями планети”?
Фізична складова здоров’я
1-й рівень
1. Зріст і фізичний розвиток людини залежать від:
А – спадковості; б – гарного настрою; в – повноцінного харчування; г – тривалих хвороб; д – клімату.
2. На фізичний розвиток негативно впливає:
А – загартування; б – куріння; в – заняття у спортивній школі; г – малорухливий спосіб життя.
3. Чому в народі кажуть: “Гуляєш – кричи, сів їсти – мовчи”?
2-й рівень
1. Вуглеводи містяться переважно в:
А – продуктах тваринного походження; б – овочах; в – фруктах.
2. Для запобігання захворюванням органів травлення потрібно:
А – їсти щодня рідкі страви; б – надмірно харчуватися; в – їсти багато солодощів; г – їсти багато овочів і фруктів.
3. Чому організм підлітка потребує більшої кількості білків, жирів і вуглеводів?
3-й рівень
1. Які гігієнічні правила щодо профілактики захворювань зубів ви знаєте?
2. Як ви розумієте прислів’я “Хвороба з брудом у дружбі”?
3. Яких гігієнічних вимог потрібно дотримуватися під час догляду за тілом і статевими органами? Якими індивідуальними засобами гігієни при цьому слід користуватися?
4-й рівень
1. Як ви розумієте вислів “Вода – це життя”?
2. Використовуючи додаткову літературу, підготуйте повідомлення про захворювання людей, спричинені нестачею в організмі йоду.
3. Яких правил гігієни ви дотримуєтеся під час занять фізичними вправами? Обгрунтуйте кожне з них.
Соціальна складова здоровя
1-й рівень
1. Які вам відомі шкідливі звички?
2. Куріння спричиняє:
А – запальні процеси в органах людини; б – недостатнє надходження кисню в органи людини; в – неприємний запах з рота; г – кашель.
3. Наведіть якомога більше причин, щоб відмовитися від запропонованої сигарети.
2-й рівень
1. Якої шкоди завдає людина, хвора на алкоголізм, людям, що її оточують?
2. Наслідки наркоманії та алкоголізму:
А – зміни в нервовій системі; б – порушення роботи всіх органів і систем; в – не завдають шкоди організму; г – руйнують особистість та інтелект.
3. Як ви розумієте вислів “пасивне куріння”?
3-й рівень
1. Виберіть правильні твердження:
Наркоманія – це хвороба;
Наркоманами найчастіше стають підлітки та молодь;
Наркомани соціально небезпечні;
При тривалому вживанні наркотику залежність не зростає;
Багато наркоманів хворі на ВІЛ/СНІД;
Поширення наркотиків – це злочин.
2. За якої температури гине ВІЛ? Як ці знання людина може використати на свою користь?
3. Як ви розумієте прислів’я: “Посієш вчинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю”?
4-й рівень
1. Назвіть та обгрунтуйте правила користування електричними і газовими приладами.
2. Складіть план дій (зокрема й щодо надання першої допомоги) у разі аварійної ситуації на підприємстві, дорожньо-транспортної пригоди, пожежі.
3. Запишіть якомога більше підручних засобів, які можна використати при: потраплянні на шкіру та в очі хімічних речовин; опіках; переломах кінцівок; отруєннях; ураженні електричним струмом.
Психічна і духовна складові здоров’я
1-й рівень
1. Закінчіть речення:
Психічне здоров’я – це…
Почуття – це…
Емоції – це…
2. Виберіть із запропонованого переліку позитивні емоції:
Радість, страх, задоволення, заздрість, гнів, ревнощі.
3. Яка роль настрою у спілкуванні?
2-й рівень
1. Закінчіть речення:
Позитивне спілкування…
Негативне спілкування…
2. Як ви розумієте вираз “культура спілкування”?
3. Як ви роз’ясните вираз “Стався до інших так, як ти хочеш, щоб ставилися до тебе”?
3-й рівень
1. Закінчіть речення:
Вербальне спілкування – це…
Невербальне спілкування – це…
Конфлікт – це…
Види конфліктів…
2. Чи помічали ви, як впливають на ваше здоров’я та здоров’я близьких вам людей конфлікти?
3. Як ви розумієте вислів “Як ти поважаєш інших, так тебе поважатимуть, так і тебе оцінять”?
4-й рівень
1. Як, на вашу думку, можна розрізнити небезпечну та безпечну компанії? Яких правил спілкування потрібно дотримуватись у небезпечній компанії, щоб запобігти конфліктам?
2. Як ви поясните вираз “Скажи мені, хто твої друзі, і я скажу, хто ти”?
3. Л. М. Толстой писав: “Думай гарно, і думки твої визріють гарними вчинками”. Як ви розумієте цю думку?