Вітаміни, їх значення

РОЗДІЛ IX. ЛЮДИНА

Тема 6. ХАРЧУВАННЯ І ТРАВЛЕННЯ

УРОК 41. Вітаміни, їх значення

Освітня мета: ознайомити учнів з основними групами вітамінів та їх значенням в організмі, зі способами збереження вітамінів у продуктах харчування.

Основні поняття і терміни: вітаміни, водорозчинні вітаміни, жиророзчинні вітаміни, гіповітаміноз, гіпервітаміноз, авітаміноз, дерматит, цинга, рахіт.

Обладнання: таблиці, набори вітамінів.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

I. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда за

запитаннями).

– Які харчові речовини надходять в організм із їжею?

– Які основні поживні речовини потрібні людині?

– Яке значення поживних речовин для організму?

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Історія відкриття вітамінів. Роботи М. Лупіна та К. Функа з вивчення вітамінів. (Бесіда, повідомлення учнів).

2. Вітаміни та їх значення. (Бесіда зі складанням схеми).

Вітаміни – біологічно активні речовини різної хімічної природи, що необхідні для забезпечення важливих фізіологічних і біохімічних про­цесів в організмі.

 Вітаміни, їх значення

3. Захворювання, спричинені

вітамінами. (Розповідь учителя і скла­дання схеми).

 Вітаміни, їх значення

4. Збереження вітамінів у їжі. (Бесіда).

Причини зменшення вмісту вітамінів у їжі:

– Кулінарна обробка їжі (під час варіння м’яса руйнується 50% вітаміну В, при тепловій обробці продуктів рослинного походження втрачається 20% вітаміну В).

– При тривалому зберіганні продуктів руйнується вітамін С, який міститься в овочах та фруктах.

Рекомендації для збереження вітамінів у продуктах харчування:

– овочі необхідно очищати та нарізувати перед самим варінням;

– класти їх в емальовану каструлю з гарячою водою;

– каструлю слід закривати кришкою під час варіння;

– добре зберігаються вітаміни при низькій температурі.

Необхідно споживати фрукти, овочі, вітамінні препарати за рекомен­дацією лікаря.

III. Закріплення знань учнів. (Самостійна робота учнів. Заповнення таблиці).

Вітаміни

Назви вітамінів

Багаті вітамінами продукти

Авітаміноз (назва, ознаки)

Значення для організму

IV. Домашнє завдання.

Вивчити відповідну тему із підручника.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2,50 out of 5)


Вітаміни, їх значення - Плани-конспекти уроків по біології


Вітаміни, їх значення