КІНЕМАТИКА
Урок № 7
Тема. Визначення прискорення тіла під час рівноприскореного руху
Мета: удосконалити знання про рівноприскорений рух тіла та вмінь експериментально визначати параметри такого руху, складати установку для здійснення рівноприскореного руху; формувати експериментальні уміння користуватися масштабною лінійкою, вимірною стрічкою і секундоміром, визначаючи прискорення тіла під час рівноприскореного руху; оцінити допущену при цьому абсолютну і відносну похибки вимірювання, дотримувати правил експлуатації
Тип уроку: удосконалення знань та формування експериментальних вмінь.
Унаочнення: набір приладів для виконання роботи.
ХІД УРОКУ
I. Перевірка готовності учнів до роботи
Фронтальне повторення з ними теоретичного матеріалу, обговорення ходу роботи із використанням установки, складеної на демонстраційному столі. Інструктаж з БЖД (інструкція з ОП № 6).
II. Виконання роботи
Учні виконують роботу відповідно до інструкції, а вчитель здійснює індивідуальний поетапний контроль, робить у себе відповідні помітки.
III. Підсумок уроку
Необхідно якісно
IV. Домашнє завдання
1. Повторити відповідний параграф підручника, конспект уроку, формули.
2. Розв’язати задачі.
– Рух точки задано рівнянням x = 5 + At + t2. Визначте середню швидкість руху в інтервалі часу від tx = 2 c до t2 = 5 c.
– Паралельними коліями в один бік рухаються два електропоїзди: перший – зі швидкістю 54 км/год., другий – зі швидкістю 10 м/с. Скільки часу перший поїзд обганятиме другий, якщо довжина кожного з них 150 м?
– Автобус, що рухався зі швидкістю 54 км/год., змушений був зупинитися впродовж 3 с. Знайдіть проекцію прискорення автобуса і довжину гальмівного шляху, вважаючи прискорення сталим.