Вступ
УРОК № 1
Тема. ВСТУП. ПРЕДМЕТ ВИВЧЕННЯ “ГЕОГРАФІЇ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ”. ТЕМАТИЧНІ КАРТИ І РОБОТА З НИМИ
Мета: визначити предмет вивчення шкільного курсу “Географія материків і океанів”, ознайомити учнів з тематичними картами та основними видами роботи з ними, виховувати повагу до праці географів, науковців-дослідників, розвивати в учнів потяг до самостійного здобуття географічних знань, умінь та навичок.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: стінна фізична карта світу, підручники
Опорні поняття: фізична географія, материки, океани, частини світу, карта, атлас, план місцевості.
Географічна номенклатура: материки: Африка, Австралія, Антарктида, Північна Америка, Південна Америка, Євразія; океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий; частини світу: Азія, Європа, Африка, Америка, Австралія, Антарктида.
ЗМІСТ УРОКУ
I. Організаційний момент
Знайомство вчителя з учнями класу (в разі, коли вчитель починає працювати з класом уперше). Коротка бесіда про подорожі, що були здійснені учнями влітку, та їх цінність
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Розминка. Гра “Знайди пару” (з’єднати попарно відповідні слова):
Африка, Євразія, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида | Гімалаї, Ніл, кенгуру, Амазонка, пінгвін, Ніагарський водоспад |
ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
Вчитель аналізує результати гри і повідомляє учням, що основним завданням вивчення географії в 7 класі є розширення і поглиблення знань про материки та океани Землі, продовження формування та вдосконалення вмінь і навичок роботи з картами, географічною літературою та іншими джерелами географічних знань.
IV. Вивчення нового матеріалу
Визначення предмету вивчення “Географії материків і океанів”. Підручник “Географії материків і океанів” для 7 класу (знайомство зі структурою та складовими частинами підручника).
Тематичні карти атласу та робота з ними.
Групи карт за ознаками:
За охопленням території – карти світу, окремих материків та їх частин, держав;
За масштабом – великомасштабні (масштабом 1 : 200 000 і більше), середньомасштабні (від 1 : 200 000 до 1 : 1 000 000) і дрібномасштабні (менші за 1 : 1 000 000);
За змістом – загальногеографічні (фізична карта світу) і тематичні (кліматична, тектонічна, карта грунтів та ін.);
За призначенням – навчальні, туристичні, синоптичні, військові, навігаційні, автошляхів та ін.
– Ознайомлення з географічними атласами та основні види роботи з ними.
– Робота з довідником учня (див. додатки).
V. Закріплення вивченого матеріалу
Робота в динамічних групах
– Користуючись змістом підручника, назвіть основні розділи, які будуть вивчатися в курсі “Географія материків і океанів”.
– З’ясуйте, чи є в атласі для 7 класу середньо – та великомасштабні карти?
– Визначте, чи є в атласі для 7 класу загальногеографічні карти? Назвіть приклади тематичних карт шкільного атласу.
VI. Підсумок уроку
Підбиття підсумків роботи учнів по групах, а також загальний підсумок уроку.
VII. Домашнє завдання
– Опрацювати відповідний параграф підручника.
– Принести на наступний урок географічні енциклопедії, словники, довідники, журнали (на вибір учнів).