ВСТУП. ПРЕДМЕТ ВИВЧЕННЯ “ГЕОГРАФІЇ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ”. ТЕМАТИЧНІ КАРТИ І РОБОТА З НИМИ

Вступ

УРОК № 1

Тема. ВСТУП. ПРЕДМЕТ ВИВЧЕННЯ “ГЕОГРАФІЇ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ”. ТЕМАТИЧНІ КАРТИ І РОБОТА З НИМИ

Мета: визначити предмет вивчення шкільного курсу “Географія материків і океанів”, ознайомити учнів з тематичними картами та основними видами роботи з ними, виховувати повагу до праці географів, науковців-дослідників, розвивати в учнів потяг до самостійного здобуття географічних знань, умінь та навичок.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: стінна фізична карта світу, підручники

та атласи для 7 класу, електронний атлас для 7 класу (ІПТ).

Опорні поняття: фізична географія, материки, океани, частини світу, карта, атлас, план місцевості.

Географічна номенклатура: материки: Африка, Австралія, Антарктида, Північна Америка, Південна Америка, Євразія; океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий; частини світу: Азія, Європа, Африка, Америка, Австралія, Антарктида.

ЗМІСТ УРОКУ

I. Організаційний момент

Знайомство вчителя з учнями класу (в разі, коли вчитель починає

працювати з класом уперше). Коротка бесіда про подорожі, що були здійснені учнями влітку, та їх цінність для розвитку географічних знань.

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Розминка. Гра “Знайди пару” (з’єднати попарно відповідні слова):

Африка, Євразія, Північна Америка, Південна Америка, Австралія, Антарктида

Гімалаї, Ніл, кенгуру, Амазонка, пінгвін, Ніагарський водоспад

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Вчитель аналізує результати гри і повідомляє учням, що основним завданням вивчення географії в 7 класі є розширення і поглиблення знань про материки та океани Землі, продовження формування та вдосконалення вмінь і навичок роботи з картами, географічною літературою та іншими джерелами географічних знань.

IV. Вивчення нового матеріалу

Визначення предмету вивчення “Географії материків і океанів”. Підручник “Географії материків і океанів” для 7 класу (знайомство зі структурою та складовими частинами підручника).

Тематичні карти атласу та робота з ними.

Групи карт за ознаками:

За охопленням території – карти світу, окремих материків та їх частин, держав;

За масштабом – великомасштабні (масштабом 1 : 200 000 і більше), середньомасштабні (від 1 : 200 000 до 1 : 1 000 000) і дрібномасштабні (менші за 1 : 1 000 000);

За змістом – загальногеографічні (фізична карта світу) і тематичні (кліматична, тектонічна, карта грунтів та ін.);

За призначенням – навчальні, туристичні, синоптичні, військові, навігаційні, автошляхів та ін.

– Ознайомлення з географічними атласами та основні види роботи з ними.

– Робота з довідником учня (див. додатки).

V. Закріплення вивченого матеріалу

Робота в динамічних групах

– Користуючись змістом підручника, назвіть основні розділи, які будуть вивчатися в курсі “Географія материків і океанів”.

– З’ясуйте, чи є в атласі для 7 класу середньо – та великомасштабні карти?

– Визначте, чи є в атласі для 7 класу загальногеографічні карти? Назвіть приклади тематичних карт шкільного атласу.

VI. Підсумок уроку

Підбиття підсумків роботи учнів по групах, а також загальний підсумок уроку.

VII. Домашнє завдання

– Опрацювати відповідний параграф підручника.

– Принести на наступний урок географічні енциклопедії, словники, довідники, журнали (на вибір учнів).




ВСТУП. ПРЕДМЕТ ВИВЧЕННЯ “ГЕОГРАФІЇ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ”. ТЕМАТИЧНІ КАРТИ І РОБОТА З НИМИ