Мета: розширити уявлення учнів про значення води в житті людини; розвивати мовлення, мислення; навчати економно використовувати воду.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
– Які правила “товаришування” з картою ви знаєте?
– Покажіть на карті північ, південь, схід і захід.
– Назвіть і покажіть океани.
– Покажіть на карті моря нашої країни.
– Що вивчає наука географія?
– Розкажіть історію “Про що розповіла географічна карта?”.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про використання води людиною.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 18-19)
– Пригадайте! Які водойми є у вашому краї? Звідки надходить вода у ваше помешкання?
Робота в парі
– Розгляньте колаж на с. 18.
– Складіть розповіді про використання води.
– Про що нагадав Карасик Золотенко?
– За день людина випиває майже два літри води. Близько 300 літрів витрачає на різні потреби: прання, миття посуду, купання, приготування їжі та інше. Без води неможливе життя. Тіло дорослої людини майже на три чверті складається
Вода необхідна людині також для підтримання чистоти в оселях, громадських будівлях, на вулицях. Вода переносить тепло по трубах і обігріває повітря в будинках, де живуть і працюють люди. Багато культурних рослин потребують додаткового поливу.
Жодне виробництво не обходиться без води. По воді перевозять пасажирів і вантажі. У водоймах розводять рибу і водоплавних птахів. Заводи і фабрики використовують воду для виготовлення різних речей і речовин (гуми, цукру тощо).
– Розгляньте діаграму на с. 19. Дослідіть разом із дорослими, скільки води витрачає ваша родина на добу. На що ви використовуєте воду?
Робота в парі
– Поділіться спогадами про те, де ви провели літні канікули. Які водойми знаходилися поблизу? Чи були вони забрудненими?
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Робота в групі
– Складіть розповіді про використання води.
– Воду широко використовують у побуті і на виробництві. З кожним роком зростає кількість забрудненої води. Вода – це джерело життя на Землі, тому до неї потрібно ставитися дбайливо.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
– Прочитайте висновки на с. 19.
– Як використовують воду у вашій сім’ї?
– Що означає “економне використання води”?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 18-19.