2-й семестр
ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ЯВИЩА
3. Магнітне поле
Урок 6/43
Тема. Лабораторна робота № 10 “Збирання електромагніту й дослідження його дії”
Мета уроку: навчитися збирати найпростіший електромагніт і з’ясувати, від чого залежить його дія.
Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань.
Обладнання: штатив, мідний провід, джерело постійного струму, залізні стрижні (чи великі цвяхи), магнітна стрілка (чи смуговий магніт), ошурки, реостат, ключ, амперметр, з’єднувальні проводи.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО
1. Ознайомтеся з приладами для лабораторній роботі (див. рисунок).
2. Виготовте 2 котушки з різним числом витків, намотавши мідний провід на залізні стрижні.
3. Зберіть електричне коло.
4. Замкніть коло і переконайтеся по притягуванню ошурок, що котушка із осердям виявляє магнітні властивості, тобто є електромагнітом.
5. Закріпіть котушку на проводах у штативі.
6. Визначте за допомогою магнітної стрілки (чи смугового магніту) полюсу електромагніту, що ви отримали.
7. З’ясуйте, як залежить магнітна дія котушки зі струмом від різних параметрів.
8. Усі дослідження запишіть у таблицю в зошиті для лабораторних робіт.
9. Запишіть у зошит для лабораторних робіт, що ви вимірювали та який отримали результат.