МІРИ ДОВЖИНИ. КІЛОМЕТР. ПОРІВНЯННЯ ЗНАЧЕНЬ ВЕЛИЧИН. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ

Мета: ознайомити учнів з новою одиницею довжини – кілометром; встановити співвідношення кілометра і метра; формувати вміння перетворювати іменовані числа; провести творчу роботу над задачею; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, творчі здібності; виховувати інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

2. Усна лічба. Завдання для допитливих

 МІРИ ДОВЖИНИ. КІЛОМЕТР. ПОРІВНЯННЯ ЗНАЧЕНЬ ВЕЛИЧИН. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ

– Є рибка під назвою карликовий бичок. Обчисліть

приклади – і ви дізнаєтеся її довжину.

А) 9 см;

Б) 9 мм;

В) 9 дм.

Відповідь: 9 мм.

3. Математичний диктант

– Число 400 збільшити на 200; 50; 7.

– Число 893 зменшити на 300; 90; 3.

– Різницю чисел 742 і 700 зменшити у 6 разів.

– Різницю чисел 608 і 8 збільшити на 400.

Відповіді: 600; 450; 407; 593; 803; 890; 7; 1000.

4. Фронтальне опитування

– Скільки сантиметрів у їм? в 1 дм?

– Скільки міліметрів у 1 см? в 1 дм?

– Порівняйте: 1 мм і 1 см; 14 дм і 140 см; 1 м 5 см і 15 см.

– Перетворіть складені іменовані числа на прості.

6 м 8 дм = [ ] дм

7 м 09 см = [ ] мм

3 см 2 мм = [ ] мм

– Перша

смужка завдовжки 3 см, а друга – 6 мм. У скільки разів перша смужка довша від другої?

5. Практична робота (с. 68, завдання 454)

– Виміряйте і порівняйте довжину поданих відрізків АВ і CD.

6. Перетворення іменованих чисел (с. 69, завдання 458)

– Запишіть у метрах або в метрах і сантиметрах.

7. Завдання на порівняння з коментуванням (с. 69, завдання 459)

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми ознайомимося з новою одиницею вимірювання довжини – кілометром, установимо співвідношення кілометра і метра, будемо вчитися визначати відстань, творчо працювати над задачею, вдосконалювати обчислювальні навички.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пояснення нового матеріалу (с. 69, завдання 455)

– Уявіть відстань між Києвом і Харковом. Чи можливо цю відстань виміряти у метрах? Чи зручно так вимірювати?

– Великі відстані вимірюють кілометрами. Один кілометр тролейбус проїде приблизно за 2-3 зупинки. А доросла людина може пройти 1 км за 15 хвилин.

1 км = 1000 м

2. Первинне закріплення

– Скільки метрів в 1 км? в 7 км? в 5 км?

– Скільки кілометрів складає 1000 м; 4000 м?

3. Робота над задачею (с. 69, завдання 456)

За 1 годину пішохід проходить 4 км. За скільки годин він зможе пройти

1 год – 4 км

? – 20 км

Пояснення вчителя

– Кожні 4 км пішохід проходить за 1 год. А 20 км він пройде за стільки годин, скільки разів по 4 км вміщується у 20 км.

Учні записують розв’язання. (20 : 4 = 5 (год))

Учитель говорить, що відстань, пройдена за 1 год, називається швидкістю руху. (Зі швидкістю учні докладно ознайомляться у 4-му класі.)

4. Робота над задачею (с. 69, завдання 457)

Аналіз умови задачі.

 МІРИ ДОВЖИНИ. КІЛОМЕТР. ПОРІВНЯННЯ ЗНАЧЕНЬ ВЕЛИЧИН. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ

Запис розв’язання задачі: 72 : 8 = 9 (км)

– Після того, як ми дізналися, що велосипедист проїхав 9 км за 1 годину, можна сказати, що швидкість велосипедиста – 9 км/год.

Завдання для допитливих

– За скільки годин велосипедист проїде 45 км?

45 : 9 = 5 (год)

Фізкультхвилинка

V. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Розв’язування задачі з коментуванням біля дошки (с 70, завдання 461)

 МІРИ ДОВЖИНИ. КІЛОМЕТР. ПОРІВНЯННЯ ЗНАЧЕНЬ ВЕЛИЧИН. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ

Учитель акцентує увагу учнів на тому, що задачу можна розв’язати двома способами:

1-й спосіб: [ ] • [ ] – [ ] • [ ] = [ ]

2-й спосіб: ([ ] – [ ]) • [ ] = [ ]

– Який спосіб для вас виявився легшим?

2. Самостійна робота. Гра “Шифрувальники” (с. 69, завдання 460)

– Обчисліть приклади. Кожна відповідь має свою букву.

– Розставте букви в порядку зростання значень відповідних виразів.

– Прочитайте, як давні греки називали річку Дніпро. (Борисфен)

3. Творча робота над задачею (с. 70, завдання 462)

– Прочитайте задачі та знайдіть серед виразів той, за допомогою якого розв’язується перша задача; друга задача.

– Проаналізуйте кожен вираз.

– Що означає кожна дія в першому виразі? другому? третьому?

– Запишіть у зошит ті вирази, які є розв’язками задач.

Перевірка виконаної роботи.

Для розумних і допитливих

– Змініть другу задачу так, щоб її розв’язанням був перший вираз.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що нового дізналися на уроці?

– Скільки метрів в одному кілометрі?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 70, завдання 463; 464.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2,50 out of 5)


МІРИ ДОВЖИНИ. КІЛОМЕТР. ПОРІВНЯННЯ ЗНАЧЕНЬ ВЕЛИЧИН. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ - Плани-конспекти уроків по математиці


МІРИ ДОВЖИНИ. КІЛОМЕТР. ПОРІВНЯННЯ ЗНАЧЕНЬ ВЕЛИЧИН. ВІДНОШЕННЯ МІЖ ОДИНИЦЯМИ ДОВЖИНИ. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ