Мета: розширити уявлення учнів про казкові образи музичного мистецтва.
Тему присвячено різноманітним зв’язкам музичного мистецтва з казкою. Тому в її змісті фігурують вокальні й інструментальні твори” написані на казкові сюжети; дидактична казка про музику; музика, створена до казок…
Розпочати урок доцільно бесідою про казки та пригадуванням відомих дітям музичних творів казкової тематики. В їх числі – інструментальні п’єси “Баба-яга” П. Чайковського і “Дід Мороз” Р. Шумана; опери-казки М. Коваля “Вовк і
У вступному тексті на с. 44 зроблено акцент на казкових операх М. Лисенка, а для слухання пропонується новий фрагмент з опери “Коза-Дереза”. Доцільно запропонувати школярам пригадати й розучену в 1 класі “Пісню Лисички”, виконання якої слугуватиме також меті розспівування.
Для розучування вміщено пісню сумського композитора Сергія Дяченка, написану за змістом
Зміст пісні дає змогу виконати її у ролях. Це є корисним й зважаючи на те, що приспів (його виконання можна доручити солістам) написано у більш високій теситурі. Серед інших технічних труднощів роботи над твором – розспівування окремих складів і вельми швидкий темп виконання.
Наступний етап опрацювання теми – дидактична казка “Як Ведмідь навчився співати”. Щоб прочитати її, учні мають підставити назви нот замість зображень краплинок в окремих словах, наприклад:
Зміст казки заохочує учнів скласти її продовження: розповідь, як пташка вчила ведмедя співати.
Тема співу продовжується під час виконання практичних завдань на с. 47. Школярі пригадують відомі їм пісні з музичних казок і мультфільмів і проводять конкурс на їх виконання (сольне або групове) з оплесками, рухами, ритмічним супроводом на дитячих музичних інструментах.
Домашнє завдання полягає у перегляді музичних вистав, казок або мультфільмів, під час якого слід звернути увагу на виховний зміст твору та роль музики у розкритті казкового сюжету.