УРОК 2
Тема. Нумерація трицифрових чисел. Множення й ділення з числами 0 і 1. Задачі на знаходження суми двох добутків
Мета: провести бесіду про значення числа 0 у записі числа; повторити множення й ділення з числами 1 і 0 та правила множення й ділення суми на число та ділення числа на добуток; розвивати в учнів уміння розв’язувати задачі двома способами.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, нумераційна таблиця, предметні малюнки, таблиця для усної гри.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Робота
Картка 1
Розв’язати.
Записати числа: дев’ятсот один; дев’яносто один; дев’ятсот; один; п’ятсот п’ятнадцять; п’ятсот п’ять; п’ятсот п’ятдесят.
Картка 2
Обчислити.
Записати числа: двісті; двісті два; двісті двадцять; двісті двадцять два; сімсот сім; сімсот сімдесят сім.
2. Робота з нумераційною таблицею
Сотні | Десятки | Одиниці |
ХХХХ | ХХ | ХХХХХ |
У таблиці позначками (Х) записані
3. Завдання для опитування
– Назвати 6 послідовних чисел, починаючи від 186; від 325.
– Прочитати числа: 423, 840, 224. Що означає у запису цих чисел число 4? Цифра 0? Скільки в даних числах одиниць кожного розряду?
4. Робота за вправою № 10
5. Обчислити значення кожного виразу двома способами.
(2 + 7) – 5
(18 + 24) : 6
24 : (3 – 2)
Завдання коментуються біля дошки, записуються обидва варіанти розв’язання.
II. Розвиток математичних умінь учнів
1. Повторення правила множення на числа 0 і 1
Пояснити, як знайшли результат.
Виведення загального правила.
2. Коментоване розв’язання вправи № 13
3. Розв’язання задачі № 14 (двома способами)
4. Самостійне розв’язання прикладів № 16 із взаємоперевіркою
5. Вправа на розвиток уваги. Гра “Швидка лічба”
Двоє учнів відшукують числа в таблиці від 101 до 120, називають їх. Перемагає той, хто швидше відшукає й назве числа. Роботу можна проводити 2-3 рази.
101 | 111 | 105 | 103 | 112 |
108 | 115 | 110 | 106 | 114 |
100 | 117 | 107 | 116 | 119 |
113 | 104 | 109 | 102 | 118 |
III. Підсумки уроку
IV. Домашнє завдання
№ 18, 19.