ПІДСУМКОВИЙ УРОК З ТЕМ “АВСТРАЛІЯ” ТА “ПІВДЕННА АМЕРИКА”

Мета:

Навчальна: перевірити рівень знань і практичних умінь та навичок учнів за темами “Австралія” та “Південна Америка”; удосконалити у процесі виконання роботи навички узагальнення, систематизації, аналізу здобутих знань;

Розвивальна: розвивати уважність, зосередженість, аналітичні здібності, географічне мислення, пам’ять, увагу;

Виховна: виховувати самостійність, почуття відповідальності, впевненості у своїх знаннях.

Тип уроку: контролю, коригування та оцінювання знань, вмінь, навичок.

Хід уроку

I.

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Ми завершили знайомство з тропічними материками. У вас склалися уявлення про схожість й унікальність кожного з них. Багато цікавого, на жаль, залишилося за межами наших уроків, але загальні знання допоможуть вам опанувати це самостійно. За цікавими фактами ви будете розуміти причини їх виникнення, краще зможете розуміти процеси, що відбуваються на материках як з природою, так і з людьми. Повторимо й скорегуємо фундаментальні знання про далекі від нас землі.

III. ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ Варіант 1

Перший рівень (3 бали)

1. Столиця

Австралійського Союзу:

А) Сідней; б) Мельбурн; в) Канберра; г) Аделаїда.

2. Найвищою точкою Австралійських Альп є гора________ .

3. Більшість населення Південної Америки розмовляє мовою.

4. Найбільша кількість опадів в Австралії:

А) на західному узбережжі; б) на північних півостровах та Тасманії; в) на узбережжі Великої Австралійської затоки; г) у центральних районах.

5. Річки Південної Америки мають переважне живлення:

А) снігове; б) льодовикове; в) дощове; г) підземними водами.

6. Представники тваринного світу саван Південної Америки – це:

А) антилопи, зебри, бегемоти, терміти; б) жирафи, носороги, коали, тапіри; в) тапіри, мурахоїди, терміти, броненосці; г) гієни, броненосці, ему, кенгуру.

Другий рівень (3 бали)

1. Установіть залежність між регіонами та процесами, що тут відбуваються.

1 Анди

А Часто проникають холодні повітряні маси з Антарктики

2 Район озера Ейр

Б Часті землетруси

3 Острів Тасманія

В Водні об’єкти мають тимчасовий характер

4 Патагонія

Г Територія вкрита вологолюбною рослинністю

Д Скрізь протягом року панує екваторіальна повітряна маса

2. На контурну карту нанесіть географічні об’єкти: Карибське море; затоку Ла-Плата, Фолклендські острови, річку Муррей, озеро Ейр, Велику Піщану пустелю.

Третій рівень (3 бали)

1. Назвіть усі відомі вам “рекорди” Південної Америки.

2. Поясніть, чому на Західноавстралійському плоскогір’ї зосереджені запаси рудних корисних копалин. Які саме з них тут добувають?

* Проводиться на розсуд учителя.

Четвертий рівень (3 бали, одне питання на вибір)

1. За картами атласу здійсніть уявну подорож південним тропіком у Південній Америці та Австралії. Поясніть причини схожості і відмінності в наборі й розташуванні природних зон на материках.

2. Охарактеризуйте основні екологічні проблеми материків. Запропонуйте шляхи їх розв’язання.

3. Порівняйте кліматичні особливості материків вздовж 30-ї паралелі. Поясніть причини схожості та відмінностей.

Варіант 2

Перший рівень (3 бали)

1. Найбільша за площею країна Південної Америки:

А) Аргентина; б) Бразилія; в) Колумбія; г) Чилі.

2. Найвищою точкою Анд є гора_______ .

3. Більшість населення Австралії розмовляє_____ мовою.

4. Найбільшу кількість опадів до Південної Америки приносять:

А) мусони; б) пасати; в) західні вітри; г) бризи.

5. Більшість річок Австралії несе свої води:

А) до Індійського океану; б) у внутрішні райони материка; в) до Тихого океану; г) до Атлантичного океану.

6. Представники рослинного світу саван Австралії:

А) баобаб, акація, кебрачо, пальма; б) кавове дерево, вельвічія, евкаліпт, гевея; в) евкаліпт, акація, пляшкове дерево, трав’яне дерево; г) казуарин, евкаліпт, баобаб, дерево-какао.

Другий рівень (3 бали)

1. Установіть залежність між регіонами та процесами, що тут відбуваються.

1) Великий Вододільний хребет

А Часті виверження вулканів

2) Амазонська низовина

Б На клімат вплив має тепла течія

3) Пустеля Атакама

В Водні об’єкти мають тимчасовий характер

4) Центральна низовина

Г Єдине джерело вологи для органіки – тумани Д Протягом року панує екваторіальна повітряна маса

2. На контурну карту нанесіть географічні об’єкти: Арафурське море; затоку Карпентарія, острів Тасманія, річку Парана, вулкан Котопахі, Бразильське плоскогір’я.

Третій рівень (3 бали)

1. Назвіть усі відомі вам “рекорди” Австралії.

2. Поясніть, чому на Бразильському та Гвіанському плоскогір’ях зосереджені запаси рудних корисних копалин. Які саме з них тут добувають?

Четвертий рівень (3 бали, одне питання на вибір)

1. За картами атласу здійсніть уявну подорож південним тропіком у Південній Америці та Австралії. Поясніть причини схожості і відмінності в наборі й розташуванні природних зон на материках.

2. Охарактеризуйте основні екологічні проблеми материків. Запропонуйте шляхи їх розв’язання.

3. Порівняйте кліматичні особливості материків уздовж 30-ї паралелі. Поясніть причини схожості та відмінностей.

IV. ПІДСУМОК УРОКУ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

– Проаналізуйте виконання завдань контрольної роботи.

– Підготуйте повідомлення про відкриття та дослідження Антарктиди, Південного полюсу (індивідуально).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2,50 out of 5)


ПІДСУМКОВИЙ УРОК З ТЕМ “АВСТРАЛІЯ” ТА “ПІВДЕННА АМЕРИКА” - Плани-конспекти уроків по географії


ПІДСУМКОВИЙ УРОК З ТЕМ “АВСТРАЛІЯ” ТА “ПІВДЕННА АМЕРИКА”