УРОК 87
Тема. Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні
Мета: з’ясувати особливість письмового множення багатоцифрових чисел на розрядні числа; готувати учнів до розв’язання задач на пропорційне ділення; опрацювати задачу, яка містить знаходження дробу від числа; формувати обчислювальні навички.
Обладнання: картки для усної лічби, для самостійної роботи, предметні малюнки.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
Усна лічба
1. Гра “Вибери приклад”
2.
3. 2/5 від суми чисел 75 і 25.
4. 3/4 від різниці чисел 90 і 50.
5. Обчислити зручним способом: 2 – 19 – 4 – 25.
6. У мами було 24 грн. На 5/6 всіх грошей вона купила 4 книжки за однаковою ціною. Скільки коштувала одна книжка?
7. Робота за картками
Картка 1
1) Обчислити зручним способом: 4 – 67 – 2 – 25 – 5.
2) У ларьку було 480 кг овочів. 3/5 всіх овочів – капуста, 1/4 всіх овочів – помідори. Скільки кілограмів капусти й помідорів було у ларьку?
Картка 2
1) Обчислити зручним способом: 25 – 39 – 5 – 4 – 2.
2) У парку посадили 320 дерев. З них 1/3 були берези,
II. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення вчителя
– Використовуючи переставний і сполучний закони дії множення, знаходять добуток чисел виду 32 – 200 усно. Для цього кругле число 200 подаємо у вигляді добутка одноцифрового числа 2 і розрядного числа 100.
32 – (2 – 100)
Використаємо сполучний закон дії множення:
(32 – 2) – 100.
Одержимо 64 – 100 = 6 400.
Під час письмового множення 32 на 100 кругле число підписують під першим множником так, щоб цифра, відмінна від нуля, була підписана під останньою цифрою першого множника.
2. Первинне закріплення. Вправа № 711
3. Коментоване розв’язання прикладів № 712
4. Розв’язання прикладів № 713 (перший стовпчик – з коментуванням, решту – самостійно)
5. Фізкультхвилинка
6. Розв’язання рівнянь № 714 за рядами (по одному для ряду)
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Робота над задачею № 715 за коротким записом і малюнками
Маса 1 мішка | Кількість мішків | Вся маса |
1 | ||
Однакова | 1 | |
3 |
2. Робота над задачею № 716
– Учні з високим рівнем знань – самостійне розв’язання;
– решта – під керівництвом учителя.
IV. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
№ 717, 718.