ТЕМА 2. ПРОСТІ РЕЧОВИНИ МЕТАЛИ І НЕМЕТАЛИ
Урок 9. Поширення феруму в природі. Застосування заліза
Цілі: вивчити поширення Феруму в природі, його найважливіші сполуки; ознайомитися зі значенням заліза в живій природі, галузями його застосування, процесом руйнування заліза у природних умовах.
Обладнання: колекція “Сплави”.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу (додатковий об’єм).
Форми роботи: лекція, бесіда, робота в парах “Учитель – учень”, складання схеми “Шпаргалка”, “Чомучка”.
ХІД УРОКУ
I.
II. Оголошення теми й мети уроку
III. Мотивація навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
1) Лекція з елементами бесіди про поширення Феруму в природі, його найважливіші сполуки. Складаємо таблицю.
Назва мінералу | Хімічна формула | Родовище |
Магнетит | Fe3O4 (до 72 % Fe ) | Південний Урал, Курська магнітна аномалія (Росія) |
Гематит | Fe2O3 (до 65 % Fe ) | Криворізький район (Україна) |
Лимонит | Fe2O3 – nH2O (до 60 % Fe ) | Крим, |
Пірит | FeS2 (до 47 % Fe) | Урал (Росія) |
2) Значення заліза в живій природі – гемоглобін крові.
3) Перетворення заліза в природних умовах – іржавіння і його наслідки. Учні працюють у парах і вивчають кожний самостійно різний навчальний матеріал. Потім один з них стає “вчителем” і пояснює прочитане, після цього другий учень стає “вчителем” і пояснює свій навчальний матеріал. Так відбувається обмін здобутою інформацією.
4) Застосування заліза. Учні разом з учителем складають схему – “шпаргалку”, з допомогою якої можна буде висвітлювати навчальний матеріал про галузі застосування заліза.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Бесіда “Чомучка”
Учитель ставить запитання, які починаються словом “чому”, а потім за зразком діти можуть скласти свої запитання й поставити їх класу.
1) Чому залізо важливе для живих організмів?
2) Чому треба фарбувати й лакувати вироби із заліза?
3) Чому залізо можна застосовувати для виготовлення трансформаторів і електромагнітів?
4) Чому…? (Свої питання)
VI. Домашнє завдання