ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0
Урок 48. СКЛАДАННЯ І ОБЧИСЛЕННЯ ПРИКЛАДІВ ЗА ТАБЛИЦЕЮ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧІ, ЩО МІСТИТЬ ПОНЯТТЯ “СТІЛЬКИ Ж”. ОБЧИСЛЕННЯ ПРИКЛАДІВ НА ДВІ ДІЇ
Мета: вчити учнів складати й обчислювати приклади за таблицею, розв’язувати задачі, що містять поняття “стільки ж”, обчислювати приклади на дві дії; розвивати увагу, мислення; виховувати старанність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.
– Чотири зайчики йшли зі школи,
І раптом на них напали бджоли.
Два зайчика ледь врятувались,
А скільки зайців зосталось?
– Іде маленька Валя,
Веде її Наталя.
Їм зустрілось 5 хлоп’ят.
Скільки разом всіх малят?
2. Графічний диктант
– 1 клітинка по діагоналі ліворуч униз, 5 униз. 1 по діагоналі ліворуч униз, 1 униз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 униз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 по діагоналі праворуч униз, 1 угору, 1 по діагоналі праворуч униз, 1 угору, 1 по діагоналі ліворуч угору, 5 угору, 1 по діагоналі ліворуч угору. (Ракета)
3. Гра “Хрестики-нулики”
–
– Число, наступне до 9, – це 10.
– Число, попереднє до 8, – це 9.
– Між 7 і 9 стоїть число 8.
– Якщо до 6 додати 1, одержиш 5.
– Якщо від 7 відняти 2 одержиш 5.
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 55)
Завдання 1
– Розгляньте таблицю. Що записано у першому рядку? у другому? у третьому?
– Знайдіть невідомі числа. Запишіть утворені рівності.
Завдання 2
– Розв’яжіть приклади. Назвіть приклади з однаковими відповідями. (6 – 4 + 1; 4 + 2 – 3; 9 – 5 – 2; 8 – 6 + 0; 7 + 2 – 5; 2 + 5 – 3; 8 + 2 – 5; 6 + 4 – 5; 9 + 1-5; 5 – 1 – 4; 7 – 2 – 5). Який приклад залишився без пари?
Завдання 3
– Скільки виделок лежало на столі? А ножів?
– Візьміть до уваги: стільки ж – це така сама кількість. Скільки всього приборів лежало на столі?
– Розв’яжіть задачу. Розкажіть умову, запитання, розв’язання, відповідь.
Завдання 4
– Скільки подарунків у коробках? Скільки подарунків у мішку? Скільки всього подарунків?
– Складіть і розв’яжіть задачу за малюнком. Розкажіть умову, запитання, розв’язання, відповідь.
Завдання 5
– Скільки дівчат прийшло на заняття танцювального гуртка? Скільки прийшло хлопців?
– Скільки всього дітей прийшло? Скільки пар утворилося?
Завдання б
– Із 7 однакових паличок складіть 3 трикутники.
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Гра “Впізнай цифру”
У торбинці лежать цифри з картону. Діти опускають руку в торбинку і намацують цифру. А потім, не витягаючи її з торбинки, називають, що це за число.
2. Цікава задача
Мотоцикліст їхав у місто. Назустріч йому їхало три легкові машини й одна вантажна. Скільки всього машин їхало в місто?
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
– Ми міркували, розв’язували й обчислювали.
– Що означає число нуль?
– Ви гарно працювали. На партах у вас – колобки. Якщо ви почувалися комфортно, ви задоволені своєю роботою на уроці, намалюйте Колобку посмішку.