ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЯК ЖИВА СИСТЕМА
УРОК 10 (АЛЬТЕРНАТИВНИЙ ВАРІАНТ)
ТЕМА. УРОК-ГРА “ПРИРОДОЗНАВЧИЙ КВЕСТ”
Мета уроку: навчальна – повторити визначення та закони, що були вивчені за темою “Організм як жива система”; розвиваюча – розвивати вміння учнів порівнювати царства живої природи; виховна – формувати в учнів такі риси, як увага, здатність швидко робити вибір та приймати рішення, уміння програвати і робити правильні висновки з поразки.
Методи уроку: словесний (бесіда), наочний (робота з квест-полем),
Обладнання: квест-поля формату А4 (по одному на кожного учасника гри або одно велике поле формату А1 на дошці) без стрілочок та поле з відповідями на завдання для вчителя.
Тип уроку: узагальнююча ситуативна гра.
Міжпредметні зв’язки: географія, біологія.
Хід уроку
I. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ
– Слово вчителя
Сьогодні ми повторимо вивчену тему за допомогою гри-мандрувальниці. Правильно обрана відповідь переведе учасника на вищий рівень, а помилкова відповідь, навпаки, відкине назад. Тільки підготовлені
II. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Якщо гра відбувається командно, то розігрується лише право першого ходу, а далі команди роблять ходи по черзі. Учитель чи ведучий на великому полі на дошці малює стрілочки правильних відповідей.
У цю гру можна також грати індивідуально (кожний сам за себе), якщо число учасників дорівнює або менше, ніж число ходів (12).
Можна провести гру в “закритому” варіанті, коли учні отримують поле з уже накресленими стрілочками, вивчають його, роблять висновки: які відповіді позначені правильно, а які – ні. Потім учитель проводить бліцопитування за 12 запитаннями гри для перевірки, наскільки правильно учні зрозуміли підказку у вигляді вже накреслених стрілочок.
Увага! Можливі ходи, у яких обидва варіанти відповідей – правильні.
III. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Усі учасники – молодці, але перемогу здобули найкраще підготовлені гравці.