Мета: узагальнити й поглибити уявлення школярів про властивості музичних звуків: висоту, тривалість, гучність, тембр.
Пропедевтичне ознайомлення школярів з розмаїттям і властивостями музичних звуків відбулося у 2 чверті першого класу. Важливість даної теми у загальній структурі тематичного курсу 2 класу зумовлюється тим, що саме від властивостей звуків походять провідні елементи музичної мови: мелодія, ритм, динаміка, тембр тощо.
Діти входять до класу під музику М. Степаненка, що прозвучала на попередньому уроці. Проте цього разу звертаємо
Практичне закріплення знань відбувається у процесі слухання фортепіанних п’єс С. Майкапара “Хмари пливуть” і “Музична скринька”, які є виразними зразками контрастної висоти, гучності, тривалості звучання. При обговоренні творів принагідно актуалізуємо знання дітей щодо виражальних і зображальних інтонацій,
Наступний етап диференціювання музичних звуків – розподіл їх на вокальні й інструментальні. Пригадати відповідну інформацію школярам допоможуть малюнок, вірш і гра-змагання на с. 77 підручника.
Для співу запропоновано пісню “Гра” (муз. В. Шаїнського, сл. Р. Рождественського), зміст якої вчить дітей правильної та чіткої вимови й проспівування слів. При опрацюванні твору можливі ускладнення щодо розучування пісенного тексту, адже усі куплети побудовано однотипно, проте з постійною заміною назв різних предметів, істот, явищ.
Зорієнтуватися у змісті кожного куплету дітям допоможуть подані в підручнику малюнки-підказки. Наприклад, малюнки до першого куплету “підказують” учням, що треба використати слова “портфель”, “ведмідь” і “трамвай”.
Цікавим для школярів є самостійне творче завдання: скласти на музику пісні ще один куплет і придумати до нього власні малюнки-підказки.
Інша пропозиція для домашнього виконання має дослідницький характер: учні разом з дорослими видобувають звуки різної висоти з “музичних склянок” (завдання на с. 79 підручника). Виготовлення цього своєрідного музичного інструмента допоможе дітям відчути себе творцями, а також відкрити деякі цікаві закономірності звучання.