КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ | Дата | Тема уроку | Тип уроку | Обладнання | Демонстрації | Домашнє завдання |
Розділ 1. Починаємо вивчати фізику (9 год.) | ||||||
1/1 | Фізика – наука про природу. Фізичні тіла та фізичні явища Тематичне оцінювання | Урок вивчення нового матеріалу | Кулька, візок, похила площина, магніти, залізні предмети, паперова посудина (для демонстрації кип’ятіння води), запис | 1. Падіння кульки, скочування візка з похилої площини, переміщування лінійки. 2. Кипіння води у паперовій посудині. 3. Іскровий електричний розряд. 4. Взаємодія магнітів, притягання залізних предметів до магніту. 5. Світіння лампи або полум’я. 6. Магнітофонний запис співу пташок | ||
2/2 | Наукові методи пізнання природи. Лабораторна робота № 1 “Кабінет фізики та його обладнання. Правила безпеки у кабінеті фізики” | Комбінований урок | Електрофорна машина, книжка, аркуш паперу, історичні довідки про життя і наукову діяльність | 1. Скочування кульки з похилої площини. 2. Отримання електричної іскри за допомогою електрофорної машини. 3. Фізичні прилади. 4. Портрети фізиків | ||
3/3 | Фізичні величини. Вимірювання й вимірювальні прилади. Лабораторна робота № 2 “Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки приладу” | Комбінований урок | Шкали вимірювальних приладів (лінійка, амперметр, динамометр, годинник, термометр, мензурка,…) | Фізичні прилади, що використовуються для вимірювання різноманітних фізичних характеристик тіл | ||
4/4 | Зв’язок фізики з повсякденним життям, технікою і виробничими технологіями. Творці фізичної науки. Внесок українських вчених у розвиток фізики | Комбінований урок | Набір магнітів, моделі двигуна внутрішнього згоряння, блоків, електронагрівальних приладів; портрети видатних фізиків минулого і сучасності | 1. Ширяння магніту. 2. Робота двигуна внутрішнього згоряння (модель). 3. Робота простих механізмів (важіль, блок). 4. Робота електричних приладів. 5. Портрети видатних фізиків минулого і сучасності | ||
5/5 | Світ, у якому ми живемо. Простір і час. Лабораторна робота № 3 “Вимірювання часу” | Комбінований урок | Ілюстрації явищ мікро-, макро – та мегасвіту; метроном, секундомір, годинники, кулька на нитці, штатив | 1. Демонстрація таблиць з прикладами явищ мікро-, макро – та мегасвіту. 2. Вимірювання періоду коливань кульки на нитці за допомогою секундоміра, годинник | ||
6/6 | Виміри простору. Довжина та одиниці довжини. Площа та одиниці площі. Об’єм та одиниці об’єму. Лабораторна робота № 4 “Вимірювання лінійних розмірів тіл і площі поверхні” | Комбінований урок | Лінійка, палетка, горох, пшоно, голка, нитка, брусок | 1. Вимірювання довжини за допомогою лінійки. 2. Вимірювання розмірів малих тіл методом рядів. 3. Вимірювання площі за допомогою палетки | ||
7/7 | Взаємодія тіл. Сила – міра взаємодії. Лабораторна робота № 5 “Вимірювання об’ємів твердих тіл і рідин” | Комбінований урок | Ебонітова та скляна палички, папір, хутро або шерсть, магніти, пружина, важки | 1. Взаємодія заряджених тіл. 2. Взаємодія магнітів. 3. Навантаження пружини | ||
8/8 | Енергія. Види енергії | Урок вивчення нового матеріалу | Нитяний маятник, тягарець на пружині, кулька, жолоб | 1. Перетворення енергії під час коливань маятника й тягарця на пружині. 2. Перетворення енергії під час скочування кульки з похилого жолоба з різної висоти | ||
9/9 | Тематичне оцінювання | Урок контролю знань | ||||
Розділ 2. Будова речовини (7 год.) | ||||||
1/10 | Будова речовини. Будова атома. Залежність швидкості руху атомів і молекул від температури тіла. Дифузія. Лабораторна робота № 6 “Дослідження явища дифузії в рідинах і газах” | Урок контролю та оцінювання знань і вмінь | Таблиці із зображенням атомів і молекул, склянки з розчином мідного купоросу (чи калій перманганату), флакон з пахучою речовиною, моделі молекул води, водню, кисню | 1. Розширення тіл під час нагрівання. 2. Розчинення солі у воді. 3. Дифузія газів і рідин. 4. Модель хаотичного руху молекул. 5. Зменшення об’єму під час змішування води і спирту | ||
2/11 | Агрегатні стани речовини. Фізичні властивості тіл у різних агрегатних станах. Кристалічні та аморфні тіла. Залежність лінійних розмірів твердих тіл від температури | Комбінований урок | Зразки твердих тіл, моделі кристалічних граток, прилад для демонстрації теплового розширення | 1. Кристалічні й аморфні тіла. 2. Модель кристалічних граток. 3. Теплове розширення | ||
3/12 | Маса тіла. Одиниці маси. Вимірювання маси тіл. Лабораторна робота № 7 “Вимірювання маси тіл” | Комбінований урок | Терези, важки, невеликі тіла для зважування, візки | 1. Вимірювання маси тіла. 2. Вимірювання маси рідини | ||
4/13 | Густина речовини | Комбінований урок | Різні тіла, що мають однаковий об’єм; різні тіла, що мають однакову масу; терези; мензурка; невідома рідина; таблиці “Густини твердих тіл, рідин і газів” | 1. Порівняння мас різних тіл, що мають однаковий об’єм. 2. Порівняння об’ємів різних тіл, що мають однакову масу. 3. Вимірювання густини твердих тіл і рідин | ||
5/14 | Визначення маси та об’єму тіл за густиною речовини | Урок удосконалення знань та формування вмінь розв’язувати задачі | Картки із задачами, збірники задач | |||
6/15 | Розв’язування задач. Лабораторна робота № 8 “Визначення густини твердих тіл і рідин” | Урок удосконалення знань та формування експериментальних умінь | Важільні терези, важки, брусок, тіло неправильної форми, мензурка, посудина з водою, посудина з невідомою рідиною, склянка | |||
7/16 | Тематичне оцінювання | Урок контролю та оцінювання знань і вмінь | Комплект завдань для тематичного оцінювання | |||
Розділ 3. Світлові явища (16 год.) | ||||||
1/17 | Світло. Оптичні явища в природі. Джерела і приймачі світла | Урок вивчення нового матеріалу | Електрична лампочка, свічка, сірники, ліхтарик, лазерна указка, стікери | 1. Світіння лампочки та ліхтарика. 2. Горіння сірника та свічки. 3. Використання лазерної указки | ||
2/18 | Прямолінійність поширення світла. Сонячне і місячне затемнення | Урок нового навчального матеріалу | Точкове та протяжне джерело, плакат і комп’ютерна анімація “Сонячні та місячні затемнення” | 1. Виникнення тіні та напівтіні. 2. Виникнення сонячних та місячних затемнень | ||
3/19 | Відбивання світла. Закони відбивання. Плоске дзеркало | Комбінований урок | Лінійка, транспортир, білий папір, шпильки, оптичний диск | 1. Відбивання світла. 2. Закони відбивання світла | ||
4/20 | Розв’язування задач на прямолінійне поширення світла та відбивання світла. Лабораторна робота № 9 “Вивчення законів відбивання світла за допомогою плоского дзеркала” | Урок удосконалення знань, формування експериментальних умінь | Прилад для Демонстрації законів оптики, плоскі дзеркала, лінійки, транспортири, аркуші паперу, картон, шпильки, скріпки | |||
5/21 | Поширення світла в різних середовищах. Заломлення світла на межі двох середовищ | Комбінований урок | Прилад для демонстрації законів оптики | 1. Заломлення світла. 2. Закон заломлення світла | ||
6/22 | Дисперсія світла. Кольори. Лабораторна робота № 10 “Утворення кольорової гами світла шляхом накладання променів різного кольору” | Урок засвоєння нових знань та формування практичних умінь | Джерело світла, скляна призма, комп’ютерний диск, набір кольорових олівців та фломастерів | 1. Дисперсія світла у скляній призмі. 2. Забарвлення світла, яке відбивається від комп’ютерного диска. 3. Накладання світла різного кольору | ||
7/23 | Розв’язування задач на відбивання та заломлення світла | Урок розв’язування задач | Картки із задачами, збірники задач | |||
8/24 | Тематичне оцінювання | Урок контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів | Комплект завдань тематичного оцінювання | |||
9/25 | Лінзи. Оптична сила і фокусна відстань лінзи. Побудова зображень, що дає тонка лінза | Урок вивчення нового навчального матеріалу | Лінзи, набір з геометричної оптики | 1. Хід променів у збиральній лінзі. 2. Хід променів у розсіювальній лінзі. 3. Побудова зображення в лінзах | ||
10/26 | Розв’язування задач. Лабораторна робота № 11 “Вимірювання фокусної відстані тонкої лінзи” | Урок удосконалення знань, формування експериментальних умінь | Збиральні лінзи та лампочки на підставках, екрани, джерела струму, з’єднувальні провідники, ключі, лінійки | |||
11/27 | Фотометрія. Сила світла. Освітленість | Комбінований урок | Прилад для демонстрації законів оптики | 1. Залежність освітленості поверхні від сили світла джерела світла. 2. Залежність освітленості поверхні від відстані до джерела світла та кута падіння променів на освітлювану поверхню | ||
12/28 | Розв’язування задач | Урок удосконалення знань та формування вмінь розв’язувати задачі | Картки із задачами, збірники задач | |||
13/29 | Око. Вади зору. Окуляри | Комбінований урок | Модель ока, таблиці про будову ока | 1. Хід променів у здоровому оці. 2. Виникнення й корекція далеко – та короткозорості | ||
14/30 | Оптичні прилади | Комбінований урок | Фотоапарат, мікроскоп, бінокль, таблиці | Будова та використання оптичних приладів | ||
15/31 | Розв’язування задач. Лабораторна робота № 12 “Складання найпростішого оптичного приладу” | Урок удосконалення знань, формування експериментальних умінь | Плоскі дзеркала, штатив | |||
16/32 | Тематичне оцінювання | Урок контролю та оцінювання знань і вмінь | Комплект завдань для тематичного оцінювання |
Резерв: 3 години.