Площа фігури
Вимірювання площі палеткою
1
Згадай відомі тобі одиниці довжини та їх співвідношення.
2
Якими способами можна порівняти смужки за довжиною? за шириною? Порівняй смужки за довжиною; за шириною. Які смужки рівні за довжиною? за шириною? Які смужки рівні?
Фігури, які в разі накладання збігаються, називають рівними фігурами. Такі фігури мають рівні площі. Усі плоскі геометричні фігури мають площу.
Площу позначають буквою S.
3
Розглянь, як порівнюють фігури за площею способом
4
Порівняй фігури за площею “на око”.
– Одиниця площі – квадратний сантиметр (см2)
– Вимірювання площі палеткою
5
Чи можна порівняти подані фігури за площею “на око”? Як можна порівняти ці фігури за площею?
Фігури можуть мати різну форму, але рівні площі.
6
Накресли прямокутник ABCD зі сторонами 2 см і 6 см; квадрат KLMN зі стороною 4 см. Порівняй площі цих фігур.
Підказка. Розбий побудовані фігури на квадрати зі стороною
Результат порівняння площ фігур не залежить від обраної одиниці вимірювання.
За одиниці площі обрали площі квадратів зі сторонами, що дорівнюють одиницям довжини: 1 мм, 1 см, 1 дм і т. д.
Площі невеликих фігур найчастіше вимірюють у квадратних сантиметрах.
Квадратний сантиметр – це площа квадрата зі стороною 1 см. Квадратний сантиметр на письмі позначають так: 1 см2.
Накресли відрізок завдовжки 1 см і квадрат, що є моделлю 1 квадратного сантиметра. Виріж із кольорового паперу кілька моделей квадратного сантиметра.
7
Визнач площі фігур у квадратних сантиметрах.
8
Щоб виміряти площу фігури у квадратних сантиметрах, можна на фігуру накладати моделі квадратного сантиметра – скільки моделей вмістить фігура, такою і є її площа. Щоб полегшити таке вимірювання площі, використовують прозору плівку, розбиту на квадратні сантиметри, – палетку.
Визнач площі фігур, користуючись пам’яткою, поданою нижче.
Вимірювання площі фігури палеткою
1. Накладаю палетку на фігуру так, щоб принаймні одна сторона фігури збіглась із сіткою палетки.
2. Лічу кількість повних квадратних сантиметрів у фігурі.
3. Лічу кількість неповних квадратних сантиметрів у фігурі.
4. Ділю число неповних квадратних сантиметрів на 2.
5. Додаю одержане число до числа повних квадратних сантиметрів.
6. Називаю площу фігури.
9
Розв’яжи задачу 1. Поміркуй, чи можна розв’язати задачу 1 іншим способом.
1) Оленятко та його мама-олениха одночасно вирушили назустріч одне одному. Якою була відстань між ними на момент початку руху, якщо оленятко щохвилини долало 116 м, його мама – 500 м, а зустрілися вони через 5 хв після початку руху?
Зістав задачі 1 і 2. Як їх відмінність вплине на розв’язання задачі 2? Розв’яжи задачу 2.
2) Оленятко та його мама, що були на деякій відстані одне від одного, почали рухатися одночасно в одному напрямку. Мама-олениха наздогнала оленятко через 5 хв. Якою була відстань між ними на момент початку руху, якщо оленятко щохвилини долало 116 м, а його мама – 500 м?
10
Добери хоча б один розв’язок до кожної нерівності.
36 : у > 9 6 ∙ f < 54 d : 4 < 7
11
Чи є істинним висновок? Обгрунтуй свою думку. Якщо всі квадрати є прямокутниками, то всі прямокутники є квадратами.