Цілі:
– навчальна: удосконалити вміння розкладати многочлени на множники способом групування; сформувати вміння застосовувати цей спосіб до розв’язання рівнянь та доведення тверджень;
– розвивальна: формувати вміння орієнтуватися у видозміненій ситуації; розвивати творчі здібності, кмітливість учнів;
– виховна: виховувати інтерес до вивчення математики, наполегливість у досягненні мети, спостережливість;
Тип уроку: удосконалення та застосування знань і вмінь.
Обладнання та наочність:
Хід
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Математичний диктант
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Розкладіть на множники вираз | |
3(а + 2b) – а2 – 2ab | 2(2x – у) + 2ах – ау |
2) Розкладіть на множники многочлен | |
3с2 + 15ас – 2с – 10а | 3а2 – 12аb + 4а – 16b |
3) | |
А3 + 3a2b + ab2+ 3b3 | Х3 + ху2 + 13х2у + 13у3 |
ІІІ. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
1) Знайдіть числове значення поданих виразів двома способами: не розкладаючи на множники та попередньо розклавши на множники:
А) 5а2 – 5ах – 7а + 7х, якщо a = 4, x = -3;
Б) m2 – mn – 3m + 3n, якщо m = 0,5, n = 0,25;
В) a2+ ab – 5a – 5b, якщо a = 6,6, b = 0,4;
Г) 3ax – 4by + 4ay – 3bx, якщо a = 1/2, b = 1/3, x = 3, y = -4.
2) Розкладіть на множники:
3) Розв’яжіть рівняння:
4) Доведіть, що при всіх значеннях змінних значення виразу:
A) (x + 2)2 – 2(x + 2) – 2x невід’ємне;
Б) (m – n)(2 + 4m – 4n) + 1 + 2m – 2n невід’ємне.
5) Доведіть, що 13 + 132 + 133 + 134 +. . . + 32015 + 132016 ділиться на 7.
IV. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Самостійна робота
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Розкладіть на множники вираз: | |
2) Розв’яжіть рівняння | |
3) Знайдіть значення виразу | |
4)* Обчисліть у раціональний спосіб | |
109 • 91 – 107 • 93 | 203 • 197 – 201 • 199 |
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. Розв’яжіть рівняння
X5 + x4 + x3 + x2 + x + 1 = 0.
Відповідь. -1.