Цілі:
– навчальна: удосконалити вміння розв’язувати лінійні рівняння; формувати вміння розв’язувати рівняння зі змінною під знаком модуля та рівняння з параметрами, які зводяться до лінійних;
– розвивальна: формувати вміння орієнтуватися в нестандартній ситуації; розвивати творчі здібності, кмітливість учнів;
– виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, віру у власні сили, працьовитість;
Тип уроку: удосконалення знань, умінь, навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді
Варіант 1
1) Розв’яжіть рівняння 7x + 1 – (2x + 3) = 5.
А) 1,4; Б) 0,8; В) -1,2; Г) 2,2.
2) Знайдіть корінь рівняння
А) 16; Б) 4; В) -16; Г) -4.
3) При якому значенні t значення виразу 3t –
А) 1; Б) 2; В) -3; Г) 4.
Варіант 2
1) Розв’яжіть рівняння 5 – 2x – (4x – 2) = 16.
А) 3,2; Б) 0,9; В) 1,8; Г) -1,5.
2) Знайдіть корінь рівняння
А) -7; Б) 9; В) -9; Г) 7.
3) При якому значенні t значення виразу 4 – 3t менше від значення виразу 5t – 2 на 2?
А) 3; Б) -2; В) 1; Г) 4.
Відповіді
Варіант 1 | 1 – А, 2 – В, 3 – Б |
Варіант 2 | 1 – Г, 2 – А, 3 – В |
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Фронтальне опитування
1) Сформулюйте означення модуля.
2) У чому полягає геометричний зміст модуля?
3) Сформулюйте властивості модуля.
2. Виконання усних вправ
1) Знайдіть значення виразу: а) |-3| +17 -10 ; б) -4 – |-4 ; в) |3,2 – 4| – |-10.
2) При яких значеннях х правильна рівність: а) |х| = 5; б) |х| = 0; в) |х| = -7?
IV. УДОСКОНАЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Приклади розв’язання лінійних рівнянь зі змінною під знаком модуля:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Приклади розв’язання лінійних рівнянь з параметром:
______________________________________________________
______________________________________________________
V. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
Розв’яжіть рівняння:
VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Самостійна робота
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Розв’яжіть рівняння: | |
2) Знайдіть розв’язки рівняння: | |
А) 5|х -10| = 0; б) |х + 4| = 6 | А) 3|х| – 12 = 0; б) |х – 3| = 9 |
3) При якому значенні параметра а рівняння | |
Ах – 3 = 9 має корінь, що дорівнює -2? | 5 = 3х + а має корінь, що дорівнює -1? |
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. Розв’яжіть рівняння
Відповідь. 4.