Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел (№№ 439-447)

Тема. Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел (№№ 439-447).

Мета. Ознайомити учнів з круглими числами; узагальнювати прийоми розв’язування задач; закріплювати вміння знаходити периметр прямокутних ділянок за планом.

Обладнання. Таблиця усних обчислень; таблиця “Периметр прямокутника”; “Картки для поточного контролю знань”.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

А) Пояснити розв’язання задачі № 437.

(180

– (180 : 3 + 9 • 3) = 93 (а).)

Б) Із завдання № 438 зачитати результати обчислення виразів з іменованими числами.

(10 ц 9 кг – 5 ц 68 кг = 4 ц 41 кг; 5 кг 708 г + 4 кг 840 г = 10 кг 548 г.)

2. Завдання для опитування із “Карток для поточного контролю знань”.

1- ша група – № 62 (с. 35);

2- га група – № 64 (с. 36).

Розв’яжіть задачу.

На 2 сукні потрібно 5 м тканини. Скільки таких суконь можна пошити з 20 м такої тканини?

– Розв’яжіть задачу двома способами:

(Перший спосіб: 2 • (20 : 5) = 8 (с.).

Другий спосіб: 5 м = 500 см; 2000 : (500 : 2) = 8 (с.).)

3. Усні обчислення.

А) Числовий “ланцюжок”.

 Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел (№№ 439 447)

class=""/>

Б) Гра “Чарівний ключик”.

Кожен ключик підходить лише до одного замка. З’єднайте їх стрілками. Переможе той, хто швидше “відімкне” всі замки.

 Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел (№№ 439 447)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовча вправа.

– Серед поданих чисел виберіть і назвіть ті, запис яких закінчується нулем: 1002; 20000; 750; 9050; 13405; 18870; 6002; 9009; 10000.

2. Пояснення.

– Числа, які закінчуються нулем або кількома нулями, називають круглими числами.

100; 720; 410050; 80; 32400 – круглі числа.

3. Первинне закріплення.

А) Читання вправи № 439.

Б) Назвати результати таблиці множення на 5, що є круглими числами.

В) Виконання вправи № 440.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Виконання завдання № 442.

340055 – 43380 = 296675; 424888 – 285099 = 139789.

– Перевірте віднімання додаванням.

2. Знаходження периметра прямокутної ділянки за планом.

А) – Знайдіть периметр кожної ділянки за планом, поданим на таблиці.

 Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел (№№ 439 447)

Завдання виконують з коментуванням.

(Периметр першої ділянки 46 м; другої – 30м; третьої – 20 м.)

Б) Самостійне виконання завдання № 443.

(Відповідь: периметр ділянки з картоплею 44 м; ділянки з огірками – 24 м; ділянки з помідорами – 16 м.)

3. Розв’язування задач.

А) Задача № 441.

– Розгляньте схему задачі.

 Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел (№№ 439 447)

В ході колективного аналізу задачі на дошці ведеться запис:

С км – пройшов турист до зустрічі;

(с • 3) км – проїхав велосипедист до зустрічі;

(с + с • 3) км – відстань між містом і селом.

– Обчисліть значення виразу, якщо с = 12.

(12 + 12 • 3 = 48 (км).)

Б) Задача. Першого дня автомобіль проїхав а км, другого – b кілометрів, третього – на 385 км менше, ніж за перші два дні разом. Скільки кілометрів проїхав автомобіль третього дня?

– Складіть вираз і розв’яжіть задачу, якщо а = 472; b = 368.

Учні з початковим та середнім рівнем знань працюють під керівництвом учителя.

А км – проїхав автомобіль першого дня;

B км – проїхав другого дня;

(а + b) км – проїхав за два дні разом;

(а + b) – 385 – проїхав автомобіль третього дня.

(Відповідь: третього дня автомобіль проїхав 455 км.)

В) Творча робота над задачею.

– Для учнів з високим рівнем знань.

– Складіть і розв’яжіть подібну задачу, дібравши самостійно числові дані.

– Для учнів з достатнім рівнем знань.

– Складіть і розв’яжіть подібну задачу за виразом: (168 + 204) – 193.

– Для учнів із середнім та початковим рівнем знань.

– Змініть третє число у задачі так, щоб у відповіді вийшло більше число.

Г) Самостійна робота. Розв’язування задачі № 444.

(Відповідь: за 3 дні фабрика виробила 43120 метрів тканини.)

Г) Складання задач за короткими записами (№ 445). Роботу можна проводити в парах.

IV. Підсумок уроку.

– Які числа називають круглими?

– Як знайти периметр прямокутника?

V. Домашнє завдання.

№№ 446, 447 (с. 72).




Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел (№№ 439-447) - Плани-конспекти уроків по математиці