Тип уроку: комбінований урок.
Мета: з’ясувати закономірність встановлення рівня рідин у сполучених посудинах, пояснити принцип дії водопроводу, шлюзів, гідравлічного пресу; розвивати інтерес учнів до вивчення фізики, показати практичну значущість набутих знань; акцентувати увагу на тому, що фізичні знання необхідні для розвитку техніки.
Обладнання та наочність: сполучені посудини, макети водопроводу, гідравлічного пресу, манометр, фото шлюзів та фонтанів.
Відеофрагмент: принцип дії шлюзів та фонтанів, гідравлічного пресу,
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
– Чи доводилось вам проходити шлюз на річці? Для чого їх будують?
– Чи можете ви пояснити принцип дії фонтанів?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення нової теми
– Сполучені посудини.
– Застосування сполучених посудин.
– Відкритий рідинний манометр.
– Металевий манометр.
– Гідравлічні машини.
Опорний
Закінчити заповнення разом з учнями:
Заповнити разом з учнями:
V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
– Наведіть приклади застосування сполучених посудин у побуті.
– У якому творі Артура Конай Дойля описано гідравлічний прес?
Розв’язування задач
1. У відкритій U-подібній трубці знаходиться ртуть. У праве коліно наливають шар води висотою 24 см, а в ліве коліно – шар гасу. Якою має бути висота шару гасу для того, щоб рівень ртуті у сполучених посудинах не змінився?
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
_____________________________________________________
_____________________________________________________
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
– Завдання за підручником: вивчити §§ 29, 30; розв’язати вправу 29 письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Завдання за задачником: №№ 19.33, 19.39
_____________________________________________________
_____________________________________________________
– Додаткове завдання: виконати експериментальне завдання на стор. 187 підручника
_____________________________________________________
_____________________________________________________