ТАБЛИЧНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 10
Урок 52. ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 2. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ВИДУ 7 + 2 + 1; 8 – 2 – 2. ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ПО 2. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 2; вправляти у розв’язуванні прикладів виду 7 + 2 + 1; 8 – 2 – 2; у складанні й розв’язуванні задач; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати акуратність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Веселі задачі
–
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас:
Скільки зараз стало нас? (6 + 1)
– По дорозі зайчик біг.
Ніс 5 яблук на пиріг.
Одне впало, покотилось.
Скільки яблук залишилось? (5 – 1)
2. Гра “Допоможи Незнайкові”
3. Робота над задачами
1) Оля знайшла 8 лисичок і 1 боровичок.
– Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією додавання.
2) На гілці сиділо 3 сороки. Одна сорока полетіла.
– Поставте запитання так, щоб задачу можна було розв’язати дією віднімання.
3) У вазі лежить 4 яблука,
4) На спортивному майданчику 7 дівчаток, а хлопчиків – на 1 менше. Скільки хлопчиків на спортивному майданчику?
4. Відновлення натурального ряду чисел
5. Каліграфічна хвилинка
– Запишіть рядочок цифри 2.
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 59)
– Розгляньте таблицю додавання числа 2.
– Що ви помітили? (Перший доданок збільшується на 2, другий залишається без зміни, результат дії – сума – теж збільшується на 2.)
– Прочитайте всі приклади. Яке число додавали в кожному прикладі? (2)
– Тому таблиця й називається “Додати 2”.
– Розгляньте таблицю віднімання числа 2.
– Прочитайте кожний приклад. Порівняйте відповідь із числом, від якого віднімали 2. Яке число віднімали в кожному прикладі? (2)
– Тому таблиця й називається “Відняти 2”.
Завдання 1
– Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?
– Скільки всього додали? Як додавали? Скільки всього відняли? Як віднімали?
Завдання 2
– Додавайте по 2, починаючи з числа 4.
– Віднімайте по 2, починаючи з числа 9.
Завдання 3
– Поясніть, як за малюнками складали приклади. Знайдіть відповіді, користуючись таблицею додавання числа 2.
Завдання 4
– Розв’яжіть приклади. Назвіть приклади з однаковими відповідями. (4 + 2; 8 – 2; 3 + 2; 7 – 2; 1 + 2; 5 – 2; 2 + 2; 6 – 2). Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання. (5 + 2; 6 + 2; 7 + 2; 8 + 2)
Завдання 5
– Хто сидів у лисячій норі?
– Скільки всього звірів було в норі?
Завдання 6
– Як розставити у кімнаті 4 стільці таким чином, щоб уздовж кожної стіни стояло по 2 стільці? (Поставити їх у кутки кімнати по 1.)
Фізкультхвилинка
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Робота за таблицями додавання і віднімання числа 2
– Прочитайте тільки відповіді кожного стовпчика. (У першій таблиці відповіді становлять ряд чисел від 3 до 10, а в другій – від 1 до 8.)
– Затуліть лінійкою відповіді першого стовпчика. Прочитайте приклади від початку до кінця, називаючи відповідь.
– Затуліть лінійкою відповіді другого стовпчика. Прочитайте приклади з кінця до початку, називаючи відповідь.
– Знайдіть приклади з відповідями 5; 8; 9.
– Яке число стоїть між 6 і 8?
– Прочитайте приклад з такою відповіддю.
2. Розв’язування прикладів, використовуючи таблиці додавання і віднімання числа 2
8 + 1 – 2
6 – 2 + 1
5 + 1 – 2
3. Задача на кмітливість
На яблуні росло 8 яблук, а на сосні – на 2 яблука менше. Скільки яблук росло на сосні?
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
– Прочитайте відповіді таблиць “Додати 2”, “Відняти 2”.
– Ми рахували?
– Ми писали?
– Ми задачі розв’язували?