Вивчення речовин, сумішей хімічних елементів

ТЕМА 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ

Урок 3. Вивчення речовин, сумішей хімічних елементів

Цілі: закріпити знання про атоми, молекули, іони, хімічні елементи, хімічну символіку; закріпити вміння розрізняти речовини й тіла, чисті речовини й суміші, писати й називати хімічні елементи.

Обладнання: періодична таблиця хімічних елементів, таблиця “Будова атома”, картки із завданнями.

Тип уроку: закріплення (тренінг-мінімум).

Форми роботи: робота в парах (узаємоопитування), робота в групах (міні-тренінг).

ХІД УРОКУ

I.

Організація класу

II. Оголошення теми й мети уроку

III. Тренінг

1. Робота в парах – взаємоопитування

А) Учні тренують одне одного в назвах і символах хімічних елементів.

Б) Знаходять відповідність назв і символів у зошитах і взаємно перевіряють одне одного.

 Вивчення речовин, сумішей хімічних елементів

2. Робота в групах

1). Об’єднання учнів у групи

Спочатку здійснюємо об’єднання учнів у групи. Акцентуємо увагу школярів на тому, що, працюючи в групах, вони мають допомагати одне одному здобувати й закріплювати знання. Об’єднання в групи здійснюємо з допомогою “мозкового штурму”. Пропонуємо

швидко назвати основні поняття, які розглядалися на попередніх уроках. Учні мають згадати й назвати такі поняття: атом, молекула, іон, хімічний елемент, речовина, суміш і т. д.

Вибираємо п’ять назв і з допомогою цих понять ділимо учнів. Кожен має запам’ятати слово, яке йому випаде, і сісти у відповідну групу. Отже, у нас вийшло п’ять груп з назвами: “Атом”, “Молекула”, “Іон”, “Хімічний елемент”, “Речовина”.

2). Завдання групам

Завдання доцільно написати й на картках і на дошці з метою виконання під час перевірки.

1. Дати визначення того поняття, яке дало назву групі (кожна група своє).

2. З переліку виписати окремо у два стовпчики назви речовин і тіл:

Підкова, цвях, спирт, обручка, лінійка, кисень, цукор, сніжинка, золото, мідь.

3. З переліку виписати окремо чисті речовини й суміші: молоко, дистильована вода, крохмаль, повітря, срібло, сметана, мідь, розчин спирту, графіт.

4. Напишіть назви хімічних елементів:

O, N, Cu, K, Mg, Ba, Hg, P, S, Cl.

5. Напишіть символи таких хімічних елементів:

Натрій, Силіцій, Аргентум, Алюміній, Бром, Цинк, Карбон, Кальцій, Флуор, Гідроген.

6. З переліку випишіть окремо атоми, молекули, іони:

H2O, S2-, CO2, Mg, Ca, Al, HCl, Na+, Cl-, Ba.

3. Захист робіт

Кожна група висвітлює по одному питанню, а решта перевіряє правильність виконання завдань.

IV. Підсумок уроку

Учитель характеризує роботу груп, вказує на плюси й мінуси роботи, на те, що слід довчити.

V. Домашнє завдання


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


Вивчення речовин, сумішей хімічних елементів - Плани-конспекти уроків по хімії


Вивчення речовин, сумішей хімічних елементів