СВІТ ЖИВОЇ ПРИРОДИ
УРОК 29 Як доглядати за кімнатними рослинами?
Тема. Як доглядати за кімнатними рослинами?
Мета: ознайомити учнів з різноманітністю кімнатних рослин, з правилами догляду за ними; розвивати мовлення; виховувати працьовитість, прагнення доглядати за кімнатними рослинами.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
Читання вірша
КІМНАТНІ КВІТИ
Кімнатні квіти я люблю,
То пещу їх, то поливаю,
То з ними тихо говорю,
То їм пісні на сон співаю.
Вони всміхаються
Вони – живі, красиві…
– Сьогодні на уроці ми ознайомимося із кімнатними рослинами, ви дізнаєтеся, як доглядати за кімнатними рослинами.
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 68-69)
1) Ознайомлення з назвами кімнатних рослин.
– Кімнатні рослини прикрашають житло людини, роблять його затишним.
– Розгляньте на фото кімнатні рослини. Упізнайте кімнатні рослини.
– Які з них є у класній кімнаті?
– Які з них є у вас удома? Назвіть їх.
– Одну й ту саму рослину називають по-різному, наприклад, алоє – столітник,
Народні назви дуже влучні. Наприклад, аспідістру називають “дружною сімейкою” тому, що її листя, з’являється і росте одночасно, рослина швидко розвивається. Бальзамін називають “вогником” за яскравий колір квітів.
– Навіщо тримають кімнатні рослини?
– Поміркуйте: чому кімнатні рослини не можуть добре рости без допомоги людини?
2) Практична робота. Правила догляду за кімнатними рослинами.
– Розгляньте малюнки на с. 69.
– Пригадайте: які умови необхідні для життя рослин?
– Для чого треба ретельно доглядати за кімнатними рослинами?
– У якому місці тримають більшість рослин?
– Якою водою треба поливати кімнатні рослини? Чому?
– Коли частіше треба поливати рослини – влітку чи взимку? Чому?
– Як доглядати за листками кімнатних рослин?
– Чому верхній шар грунту в горщиках з кімнатними рослинами потрібно розпушувати?
– Чим це потрібно робити?
– Які правила догляду за кімнатними рослинами проілюстровано на малюнках? Складіть речення.
3) Завдання для друга природи.
– Уявіть, що ви можете розуміти мову рослин. Про що ви тоді розпитаєте свою улюблену кімнатну рослину?
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Повторення правил догляду за кімнатними рослинами
– Розкрийте кожен пункт плану відповідними правилами.
Догляд за кімнатними рослинами
1) Поливання квітів.
2) Розпушування грунту.
3) Видалення пилу з листя.
2. Цікаво знати!
– Якщо ви забули полити рослину і земля зовсім висохла, поставте горщик з квіткою у воду і тримайте до зникнення пухирців повітря: земля має стати вогкою. Поливаючи рослини, пам’ятайте, що краще добре полити квітку раз на тиждень, ніж потроху щодня.
Навесні і влітку, під час цвітіння, кімнатну рослину треба поливати трохи більше, ніж зазвичай: рослину потрібно підживлювати.
3. Гра “Що на що схоже?”
– Кактус схожий на…?
– На що схожі листочки алое, пальми?
4. Ліплення з пластиліну кактуса, на якому “зацвіла” квітка
V. Підсумок уроку
– Що нового ви дізналися на уроці?
– Які кімнатні рослини ви запам’ятали?
– Яку користь приносять кімнатні рослини?
– Чи є у вас удома кімнатні рослини? Назвіть їх.
– Як потрібно доглядати за кімнатними рослинами?