БУКВИ ЛАТИНСЬКОГО АЛФАВІТУ. ВИРАЗИ ЗІ ЗМІННОЮ. ПОЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ БУКВОЮ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ПРОСТИХ ЗАДАЧ

ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ

ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ

Урок 13. БУКВИ ЛАТИНСЬКОГО АЛФАВІТУ. ВИРАЗИ ЗІ ЗМІННОЮ. ПОЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ БУКВОЮ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ПРОСТИХ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з буквами латинського алфавіту; вчити позначати змінну буквою; розвивати вміння розв’язувати задачі вивчених видів і порівнювати їх; виховувати акуратність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього

завдання (с. 21, завдання 107; 108)

Завдання 107

– Прочитайте вирази зі значенням 9.

Завдання 108

– Прочитайте вирази у порядку збільшення відповідей.

2. Обчислення значень виразів

40 к. + 40 к. + 20 к.

5 к. + 30 к. + 20 к.

70 к. + 10 к. – 20 к.

40 к. – 20 к. – 20 к.

1 грн. – 60 к.

1 грн. – 80 к.

3. Порівняння

 БУКВИ ЛАТИНСЬКОГО АЛФАВІТУ. ВИРАЗИ ЗІ ЗМІННОЮ. ПОЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ БУКВОЮ. РОЗВЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ПРОСТИХ ЗАДАЧ

4. Складання і розв’язування задач за схемами

 БУКВИ ЛАТИНСЬКОГО АЛФАВІТУ. ВИРАЗИ ЗІ ЗМІННОЮ. ПОЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ БУКВОЮ. РОЗВЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ПРОСТИХ ЗАДАЧ

5. Розв’язування кругових прикладів

 БУКВИ ЛАТИНСЬКОГО АЛФАВІТУ. ВИРАЗИ ЗІ ЗМІННОЮ. ПОЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ БУКВОЮ. РОЗВЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ПРОСТИХ ЗАДАЧ

6.

Хвилинка каліграфії

– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

100; …; 80; …; …; 50; …; 30; …; ….

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми ознайомимося з буквами латинського алфавіту.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 21-23)

Завдання 109. Колективне опрацювання матеріалу

– Числа, величини, геометричні фігури в математиці позначають буквами латинського алфавіту. Прочитайте назви букв, що вживаються найчастіше.

Завдання 110. Колективне опрацювання матеріалу

– Точки на малюнках позначають великими буквами латинського алфавіту. Назвіть точки, які лежать вище від прямої; нижче від прямої.

Завдання 111. Усне виконання завдання <“ланцюжком”

Завдання 112. Колективне опрацювання матеріалу

– Розгляньте вирази. Який доданок сталий? Який доданок змінюється?

– Позначимо другий доданок буквою а. Складемо вираз: 8 + а.

Якщо а = 1, то 8 + а = 8 + 1 = 9.

– Знайдіть суму 8 + а, якщо а = 3; 4; 2 (усно).

Завдання 113

Один учень біля дошки розв’язує з поясненням.

Завдання 114

Один учень біля дошки розв’язує з поясненням.

Завдання 115

Учні розв’язують і порівнюють прості задачі різних типів.

– Чим схожі задачі? Чим відрізняються?

Завдання 116*

– Яка маса лисеняти? (3 кг)

– На скільки кілограмів маса єнота більша за масу лисеняти? (На 2 кг)

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею

У книзі 48 сторінок. Скільки сторінок прочитав Сергій, якщо йому залишилося прочитати 15 сторінок?

2. Гра “Які числа пропущено?”

 БУКВИ ЛАТИНСЬКОГО АЛФАВІТУ. ВИРАЗИ ЗІ ЗМІННОЮ. ПОЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ БУКВОЮ. РОЗВЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ПРОСТИХ ЗАДАЧ

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних задач

– Денис улітку на канікулах у бабусі щовечора випивав склянку свіжого молока. Вранішнє молоко жирніше, ніж денне, а вечірнє – не таке жирне, як денне. Якої жирності молоко споживав Денис? (Нежирне)

– Над річкою летіли птахи: голуб, щука, 2 синиці, 2 стрижі та 5 вугрів. Скільки птахів? Відповідай швидко! (5)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Що нового дізналися на уроці?

– Чого навчилися?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 23, завдання 117; 118.




БУКВИ ЛАТИНСЬКОГО АЛФАВІТУ. ВИРАЗИ ЗІ ЗМІННОЮ. ПОЗНАЧЕННЯ ЗМІННОЇ БУКВОЮ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ПРОСТИХ ЗАДАЧ