Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257-266)

Тема. Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257-266).

Мета. Навчити учнів лічити сотнями тисяч до 10 сотень тисяч; ознайомити із новою лічильною одиницею – мільйоном; повторити перетворення одиниць вимірювання довжини, усні прийоми обчислень множення і ділення; удосконалювати вміння розв’язувати задачі.

Обладнання. Нумераційна таблиця; таблиця усних обчислень; “Картки для поточного контролю знань”.

Зміст

уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

А) Пояснити розв’язання задачі № 254.

(1) 216 • 3 = 648 (с.) – брали участь у автопробігу;

2) 648 – 384 = 264 (с.) – зійшли з дистанції;

3) 264 : 3 = 88 (м.) – кількість машин, які зійшли з дистанції.)

Б) Розв’язати задачу іншим способом.

(1) 384 : 3 = 128 (м.) – прибули до фінішу;

2) 216 – 128 = 88 (м.) – зійшли з дистанції.)

В) Прочитати вибірково кілька чисел із вправи № 256.

2. Завдання для опитування.

А) Розкласти число 380412 на розрядні доданки.

Б) Прочитати числа. Назвати найбільше і найменше

з них.

310009; 259500; 100000; 780432; 989900.

Одиниць яких розрядів немає в цих числах?

В) Кожну суму записати як одне число.

 Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266)

3. Виконання завдань із “Карток для поточного контролю знань”.

1-ша група (високий рівень) – № 44 (с. 26);

2-га група (достатній рівень) – № 45 (с. 27);

3-тя група (середній і початковий рівень) – завдання № 43 (с. 26).

4. Усні обчислення.

А) Гра “Відновіть вирази”.

 Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266)

(Відповідь:

75150 – 50 = 75100 240 : 4 = 60

5240 + 200 = 5440 310 • 3 = 930

10000 + 8000 = 18000 500 – 250 = 250.)

Б) Гра “Зачароване слово”.

Семеро учнів отримують картки, на яких з однієї сторони написані літери, а з іншої – математичні вирази. Діти розв’язують вирази і викладають картки на набірне полотно (літерою догори), при цьому значення виразів повинні стояти в порядку зростання.

 Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266)

 Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266)

(1000 – 200) : 8 (=100)

 Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266)

300 • 10 : 6 (=500)

 Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266)

90 : 2: 5 (= 9)

Результати:

 Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266)

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Підготовчі вправи.

Виконання вправ №№ 257-258.

2. Пояснення.

– Назвіть наступне число до числа 999 999. (Тисяча тисяч.)

– Якщо до числа 999 999 додати один, отримаємо число 1000 000 (тисяча тисяч). Тисяча тисяч – це мільйон. Мільйонами лічать населення великих міст, країн; тонни зібраного в країні урожаю, видобутого вугілля тощо.

3. Первинне закріплення.

А) Записати число мільйон (1 000 000). Скільки цифр у запису числа мільйон?

Б) Виконання вправи № 259.

Фізкультхвилинка.

III. Розвиток математичних знань.

1. Перетворення іменованих чисел (№ 260 (1)).

Завдання виконують з коментуванням.

3 м 7 см = 307 см 80мм = 8 см

4 дм 5 см = 45 см 540 см = 5 м 40 см

1 см 9 мм = 19 мм 540 см = 5 м 4 дм

2. Завдання № 261 виконують самостійно за варіантами (із взаємоперевіркою).

Варіант 1 – завдання першою рядка;

Варіант 2 – завдання другого рядка.

3. Розв’язування задач.

А) Задача № 262.

Спочатку аналізують задачу від даних до запитання.

Знаючи, що всього у магазині було 354 кг крупів, а рис становив  Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266) всіх крупів, можна дізнатися, скільки було кілограмів рису. Дізнавшись, скільки було рису, можна знайти решту крупів та  Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266) решти.

Аналіз задачі від запитання до даних.

Щоб дізнатись, скільки було пшона, треба знати, скільки кілограмів припадає на решту крупів, а для цього необхідно визначити, скільки було кілограмів рису в магазині. Про це за даними задачі можна дізнатись відразу.

(Розв’язання:

1) 354 : 3 = 118 (кг) – було рису;

2) 354 – 118 = 236 (кг) – решта крупів;

3) 236 : 4 = 59 (кг) – було пшона.)

– Як дізнатися, на скільки кілограмів було більше рису, ніж пшона?

Б) Задача 263.

У таблиці подано скорочений запис задачі.

 Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266)

– Складіть план розв’язування задачі.

1) Скільки кілограмів пшона у 245 пакетах?

2) Скільки кілограмів пшона у трикілограмових пакетах?

3) Скільки було пакетів по 3 кг?

– Розв’язання запишіть самостійно. (Учням з високим рівнем знань можна запропонувати скласти вираз до задачі.)

((1000 – 245 • 2) : 3 = 170 (п.).)

В) Задача. На туристичній базі у 18 наметах, по 4 особи в кожному, і будиночках, по 5 чоловік у кожному, відпочивало 147 осіб. Скільки будиночків було на туристичній базі?

 Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257 266)

– Складіть вираз, який був би розв’язком задачі. Прочитайте його.

((147 – 4 • 18) : 5.)

– Обчисліть вираз. Прочитайте відповідь задачі.

(На туристичній базі було 15 будиночків.)

– Складіть обернені задачі до даної.

IV. Підсумок уроку.

– Поясніть, як можна отримати число мільйон.

– Виконайте завдання № 264*.

V. Домашнє завдання.

№№ 265, 266 (с. 41-42).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257-266) - Плани-конспекти уроків по математиці


Читання і записування шестицифрових чисел в межах 200 тисяч. Лічба сотнями тисяч до 10 сотень тисяч. Мільйон. Задачі, обернені до здач на знаходження суми двох добутків (№№ 257-266)