ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ ВИКОНУВАТИ ДІЛЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ; УДОСКОНАЛЮВАТИ НАВИЧКИ ДІЛЕННЯ І МНОЖЕННЯ СКЛАДЕНИХ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ
І. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Обчислити: 30 090 : 30; 632 : 20.
2) Виразити в метрах: 10 км 230 м; 2530 дм.
3) Задача. Уранці продали 3 ящики яєць, а після обіду – ще два таких ящики. Усього продали 500 штук яєць. Скільки продали яєць окремо вранці і після обіду?
2. Усні обчислення.
1) Вправа 911.
2) Обчислити: 4 км : 8; 1 кг : 5;
3) Задача. Ширина прямокутника 5 м, вона в 3 рази менша за довжину. Знайти периметр і площу прямокутника.
4) Розв’язати рівняння: 320 – х = 80; х : 40 = 80; 540 : х = 90.
5) Задача. Дві дівчинки зібрали 90 кг огірків. Перша зібрала два кошики, а друга – три. В усіх кошиках огірків порівну. Скільки кілограмів огірків зібрала кожна дівчинка?
II. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти продовжать множити та ділити складені іменовані числа.
III. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
1. Вправа 912 – під керівництвом учителя.
2. Вправа 913. Ділення
3. Вправу 914 виконати самостійно.
4. Задача 915. Чому з другої ділянки зібрали на 100 кг більше, якщо мішки однакові? На скільки більше мішків зібрали з другої ділянки? Якщо з другої ділянки зібрали на 2 мішки більше і на 100 кг більше, то в скількох мішках міститься 100 кг картоплі? Знаючи, що в 2 мішках міститься 100 кг, що можна знайти за цими даними?
5. Задачі 916, 917 – самостійно.
6. Задача 918* – диференційовано. Решта обчислюють вираз (30 000 – 7554) : 3 + 45 000 : 50.
7. Додаткові диференційовані завдання.
Задача 1. Довжина другої смужки вдвічі менша від довжини першої, а довжина третьої смужки втричі менша за довжину другої. Яка довжина третьої смужки, якщо довжина першої смужки 84 см?
Задача 2. Маса 4 півнів та 5 індиків 32 кг. А маса 8 півнів та 12 індиків 72 кг. Яка маса одного півня, якщо маси всіх півнів однакові і всіх індиків – теж?
IV. Підсумок уроку
Обчислити: 92 т 640 кг : 80. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.