Цілі:
– навчальна: повторити поняття звичайного дробу; узагальнити вміння розв’язувати задачі, які передбачають застосування поняття звичайного дробу, знаходження дробу від числа та числа за його дробом;
– розливальна: формувати вміння аналізувати й узагальнювати інформацію;
– виховна: виховувати відповідальність, свідоме ставлення до навчання;
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
II.
____________________________________________
____________________________________________
III. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
1. Що таке звичайний дріб?
2. Що показує знаменник дробу? чисельник дробу? Чи правильно, що знаменник дробу показує, на скільки частин поділено величину?
3. Який дріб називають правильним? неправильним? Який з них можна подати у вигляді мішаного числа? Сформулюйте відповідне правило.
4. Як мішане число записати у вигляді неправильного дробу?
5. Як порівняти дроби з однаковими знаменниками?
6.
7. Як на координатному промені розміщуються точки з координатами, вираженими дробовими числами?
8. Як записати частку у вигляді дробу? Чи можливо дріб записати у вигляді частки?
9. Як знайти дріб від числа?
10. Знайдіть: 1) 3/4 від 28; 2) 2/5 від 32; 3) 0,2 від 42.
11. Як знайти число за його дробом?
12. Знайдіть число, якщо:
1) 2/5 його становлять 34; 2) 4/7 його становлять 30; 3) 0,8 його становлять 6,4.
IV. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
1. Робота за підручником
Задачі на повторення: № 66, 69, 70, 71, 73, 75, 76, 77, 79, 81, 83.
1) Площа баскетбольного майданчика дорівнює 372 м2 і становить 0,2 площі хокейного поля. Чому дорівнює площа хокейного поля?
2) Площа килима для карате дорівнює 64 м2 і становить 0,25 площі килима для дзюдо. Чому дорівнює площа килима для дзюдо?
3) Марія Кюрі – видатний фізик, дослідниця радіоактивності, двічі лауреат Нобелівської премії, прожила 66 років. Третину свого життя вона прожила в Польщі, а решту – у Франції. Скільки років Марія Кюрі прожила в Польщі і скільки у Франції?
4) Під час варіння м’ясо втрачає близько 0,35 своєї маси. Скільки сирого м’яса треба взяти, щоб дістати 2,4 кг вареного?
V. КОНТРОЛЬ І КОРЕКЦІЯ ЗНАНЬ
Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою
Варіант 1
1. Запишіть у вигляді дробу числа:
1) вісім одинадцятих; 2) дві тридцятих; 3) сім десятих; 4) тридцять одна сота.
2. Порівняйте числа:
3. Швидкість пасажирського потяга дорівнює 84 км/год. Швидкість річкового катера становить 3/4 швидкості потяга. Чому дорівнює швидкість катера?
Варіант 2
1. Запишіть у вигляді дробу числа:
1) дві п’ятих; 2) двадцять сім сорокових; 3) шість десятих; 4) сімдесят одна сота.
2. Порівняйте числа:
3. Автобус подолав 246 км, що становить 2/3 відстані між містами. Чому дорівнює відстань між містами?
VI. ПІДСУМКИ УРОКУ
____________________________________________
____________________________________________
____________________________________________
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником (на повторення): № 67, 68, 72, 74, 78, 80, 82, 84.
2. Повторити: дії першого ступеня зі звичайними дробами з однаковими знаменниками.
3. Додаткові завдання
1) Сума чисельника й знаменника дробу дорівнює 23. Чисельник менший від знаменника на 9. Знайдіть дріб.
2) Сума чисельника і знаменника неправильного дробу дорівнює 27, а їх різниця – 13. Знайдіть дріб.