Урок 74
Тема. Практичне ознайомлення з формами родового відмінка числівників 50-80
Мета: ознайомити з утворенням і написанням форми родового відмінка числівників, вчити правильно вживати їх у мовленні; розвивати навички правильного вживання числівників у мовленні; виховувати інтерес до вивчення наук природознавчого циклу.
Обладнання: орфографічні словнички.
ХІД УРОКУ
I. Перевірка домашнього завдання
1. Перевірка вправ 15 та 19
2. Робота із словниковими словами
– Спробуйте впізнати слова із вправи 19.
Т_нн_п_тс_т
–
– Запишіть транскрипцію слова п’ятсот. Що цікавого ви помітили?
– До яких частин мови належать ці слова?
– До слова тонна запишіть усі можливі форми.
– До слова п’ятсот доберіть іменник так, щоб утворилося словосполучення.
– Внесіть слова до словничків, підкресліть орфограми.
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчання
1. Робота в парах (вправа 20)
– Як називаються числівники, які відповідають на питання скільки? (котрий? який?)?
2. Складання усної розповіді
– За 1 хвилину
III. Оголошення теми і мети уроку
– Сьогодні ми розширимо свої уявлення про числівник, дізнаємось, як змінюються числівники.
IV. Первинне сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
1. Колективна робота
– Складіть словосполучення числівник + іменник.
50 + ___________________
60 + ___________________
70 + ___________________
80 + ___________________
– Спробуйте самостійно провідміняти за допомогою питань складені словосполучення.
I варіант – 50 …
II варіант – 60 …
ІІІ варіант – 70 …
IV варіант – 80 …
– Чи можна відміняти числівник?
– Які форми родового відмінка ви можете утворити? Прочитайте їх. (П’ятдесяти і п’ятидесяти)
Якщо у дітей є тільки один варіант форми родового відмінка, то вчитель пропонує свій.
– Чому у вас вийшли різні форми?
– Хто з вас має рацію?
2. Самостійна робота із правилом (с. 14)
– Хто припустився помилки – запишіть правильний варіант.
3. Колективне виконання вправи 21
V. Закріплення та систематизація знань
1. Самостійне виконання вправи 22
– Який числівник “ставив вам пастку”? Яку?
– Що треба знати про форму родового відмінка числівників 50-80?
2. “Математична хвилинка”. Робота із словниковими словами
(100 – 30 – 60) + 6 = ?
60 – (100 – 30 – 60) = ?
– Запишіть числівники 16, 600. Як ви їх записали?
– Звірте результати своєї роботи із таблицею на с. 13.
– Хто зумів записати правильно?
– А хто припустився помилки? Поясніть, у чому причина.
– Як ви думаєте, чому ці слова треба писати саме так?
– Внесіть ці слова у словнички.
– Знайдіть числівники з такою ж орфограмою. (П’ятдесят)
– Поставте цей числівник у формі родового відмінка. Що треба знати?
VI. Підсумок уроку
1. Бесіда
– Розкажіть, що нового ви дізнались сьогодні про числівник.
– Написання яких числівників треба запам’ятати?
2. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання
VII. Домашнє завдання
Правило на с. 14; вправа 23; вивчити словникові слова.