ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
УРОК № 8
Тема. Прислівник. Сполучник. Прийменник
Мета: повторити вивчене про прислівник, сполучник, прийменник; формувати вміння розпізнавати ці частини мови у тексті, правильно їх писати; розвивати творчі здібності школярів; прищеплювати любов до природи.
Обладнання: підручник, картки.
ХІД УРОКУ
I. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Перевірка домашньої вправи.
2. Бесіда з учнями.
– Які
– В яких сферах діяльності людини вони вживаються?
– Назвіть розділ мовознавства, що вивчає стилі мовлення?
3. Робота за підручником.
Вправа 65 (усно).
Завдання і запитання до учнів
– Прочитати текст.
– чи вдалим є заголовок тексту, чому?
– Придумати інший заголовок;
– До якої частини мови належать виділені слова, на які питання вони відповідають?
– чи змінюються вони за відмінками?
– Навести приклади прислівників.
4. Робота біля дошки і в зошитах.
Завдання: до поданих слів підібрати слова, протилежні за значенням.
Удень, взимку, вправо, увечері, догори.
5. Робота за підручником.
Вправа 66 (письмово).
Завдання: визначити синтаксичну роль прислівників.
6. Творча робота.
Завдання: скласти речення зі словами: догори і до гори; убік і у бік; напам’ять і на пам’ять.
7. Робота за підручником.
Вправа 65.
Завдання: з двох перших абзаців тексту вправи 65 виписати словосполучення, в яких слова пов’язуються за допомогою прийменників. Яка роль прийменників у словосполученні?
8. Робота за картками.
Завдання: переписати речення, розкриваючи дужки. (У)полі береза, (у)полі кудрява, (на)тій березі зозуля кувала. Кожний може влаштувати (в)себе (на)подвір’ї (біля) вікна їдальню (для)голодуючих пташок. Потурбуйтесь (про)пташок зимою, і вони вам віддячать тим, що збережуть багато плодів (від)шкідливих комах.
9. Робота за підручником.
Вправи 71, 65.
Завдання: в перших двох абзацах тексту вправи 65 знайти сполучники, пояснити, для чого вони вживаються.
10. Робота в зошитах.
Завдання: переписати речення, записані на дошці, розкриваючи дужки. Пояснити вживання чи невживання коми перед сполучниками.
Вітру (на)морі не було, але клекотав сильний прибій. (М. Трублаїні.) Дощ і сніг (на)небі не зогниють, а (на)землю прийдуть. (Народна творчість.) (У)ночі хоч як тріщить, а (в)день проти сонечка плющить. (Народна творчість.)
IV. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Підручник, вправа 72.