Мета: повторити і закріпити таблиці множення й ділення чисел 2 і 3; формувати вміння знаходити периметр прямокутника; розвивати творчі здібності; виховувати самостійність.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 114, завдання 681; 682)
Завдання 681
– Прочитайте записані вирази та їх значення.
Завдання 682
– Скільки робочих днів у а тижнях?
2. Гра “Не помилися!”
На плакаті написані числа від 1 до 30. Завдання: назвати числа, які зустрічаються в таблиці
3. Гра “Угадай приклад”
Учитель показує картку з відповіддю із таблиці множення числа 2, діти мають згадати приклад.
4. Гра “Який ряд кращий?”
На дошці 3 стовпчики прикладів (для кожного ряду – свої). Учні по одному з кожного ряду виходять і пишуть відповіді. Перевірка – колективна. Перемагає ряд, учні якого розв’яжуть свої приклади швидше і без помилок.
5. Робота за таблицею
Множник | 3 | 2 | 2 | 2 | ||
Множник | 2 | 4 | 3 | 2 | ||
Добуток | 12 | 10 | 18 | 14 | 18 | 16 |
6.
– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.
11; 13; 15…
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні на уроці ми повторимо вивчений матеріал.
IV. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 115-116)
Завдання 683. Математичний диктант
Учні “ланцюжком” складають та обчислюють вирази. Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.
Завдання 684. Коментоване розв’язування прикладів Завдання 685. Коментоване розв’язування завдання
Учні пригадують, як знайти невідомий компонент. По черзі пояснюють завдання, працюючи в своїх зошитах.
Завдання 686. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз Один учень записує умову і розв’язує задачу.
Завдання 687. Усне виконання завдання
Завдання 688
Учні записують вираз для обчислення периметра прямокутника Р = (а + в) • 2 і знаходять значення виразу зі змінною.
Завдання 689. Колективне опрацювання матеріалу Розв’язання: жер, жрс, сжр, ерж, реж, ржс – 6 способів.
Завдання 690
1 + 1 + 1 + 1 = 4; 11 + 1 + 1 = 13; 11 + 11 = 22.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
Самостійна робота
1 варіант
1. Задача.
У чотирьох коробках лежало по 3 іграшки. Принесли ще одну коробку, в якій було 5 іграшок. Скільки іграшок в усіх коробках?
2. Сторона рівностороннього трикутника – 2 см. Знайдіть периметр цього трикутника.
3. Обчисліть.
4. Знайдіть значення виразу 3 • а + 15, якщо а = 9.
5. Порівняйте вирази.
2 варіант
1. Задача.
У мами було 30 грн. Вона купила два букети троянд по 6 грн. Скільки грошей залишилося у мами?
2. Периметр рівностороннього трикутника – 21 см. Знайдіть довжину однієї сторони цього трикутника.
3. Обчисліть.
4. Знайдіть значення виразу 3 • а + 29, якщо а = 6.
5. Порівняйте вирази.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 116, завдання 691; 692.