УРОК 4
Тема. Розв’язування вправ. Самостійна робота
Мета уроку: формування умінь будувати графіки функцій за допомогою геометричних перетворень.
І. Перевірка домашнього завдання
1. Один учень відтворює розв’язування вправи № 3 (4; 5; 6), другий – № 3 (7; 8; 9), третій – № 3 (18).
2. Математичний диктант.
Запишіть формулою функцію, графік якої одержано в результаті:
1) паралельного перенесення графіка функції у = на 3 одиниці вздовж осі ОХ.
2) паралельного перенесення графіка функції у
3) паралельного перенесення графіка функції у = х3 на 3 одиниці вздовж осі??.
4) паралельного перенесення графіка функції у = х2 на -3 одиниці вздовж осі ОУ.
5) розтягу графіка функції у = |х| від точки (0; 0) вздовж осі ординат у 3 рази.
6) стиску графіка функції до точки (0; 0) вздовж осі абсцис у 3 рази.
Відповідь: 1) ; 2) ; 3) у = х3 + 3 ; 4) у = х3 – 3; 5) у = 3 |х|; 6) .
II. Формування умінь учнів будувати графіки функцій за допомогою геометричних перетворень
1. Побудуйте
А) ; б) у = |х – 2| – 1; в) ; г) у= x2 – 5|x| + 4.
Відповідь:
III. Самостійна робота
1. Знайдіть область визначення функції: (3 бали)
2. Дослідіть на парність і непарність функцію у = х3 – х (3 бали)
3. Побудуйте графік функції:
А) (3 бали)
Б) у = |х|3 – 1 (3 бали)
Відповідь: 1) D(y) = (-;-3)(-3;3)(3;+); 2) непарна; 3) а) рис. 21; б) рис. 22.
1. Знайдіть область визначення функції: (3 бали)
2. Дослідіть на парність і непарність функцію у = х4 – х2. (З бали)
3. Побудуйте графік функції:
А) (3 бали) б) у = |х3 – 1| (3 бали)
Відповідь:1) D(y)=(-;-2)(-2;2)(2;+) 2) парна.
2) а) рис. 23; б) рис. 24.
IV. Підсумок уроку
V. Домашнє завдання
Розділ І § 1 (3). Вправа № 3 (20; 32; 28).