Мета: повторити знання учнів про звукові значення букви є; закріпити навички письма під диктовку, списування з друкованого тексту; розвивати зв’язне мовлення; розширювати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Повідомлення теми, мети уроку
2. Мовні ігри
1) Гра “Утвори слово”.
– Замініть голосні в другому стовпчику й утворіть нові слова.
Липа – л-па рід – р-д
Слава – сл-ва сон – с-н
2) Гра “Звук і буква”.
Учитель
– скільки звуків, стільки й букв;
– букв більше, ніж звуків;
– букв менше, ніж звуків.
Матеріал для гри: дзвінок, дзеркало, бджола, кукурудза, ім’я, яма, їдять, люди, п’ять, сьогодні, армія, щока, пам’ять, щука, в’язка.
3. Повторення правил сидіння за партою під час письма
4. Закріплення навичок письма вивчених букв
Письмо малих букв, які мають овал і допоміжні елементи: о, а, б, ю, ф.
5. Словникова робота
Новий, одинадцять.
III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 55)
1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних
Завдання 1
– Напишіть каліграфічно:
Є є єм єв єн ає
Євгенко читає про єнота.
2. Пропедевтика української мови
– У слові синє буква є позначає один звук [е] і вказує на м’якість попереднього приголосного звука [н’]: синє.
Буква є позначає два звуки [йе], коли стоїть на початку слова чи складу та після голосного.
Наприклад: єнот, моє.
Завдання 2
– Прочитайте речення. Що не так? Поміркуйте, як переставити слова, щоб усе стало на свої місця. Прочитайте кожне речення правильно.
3. Виконання письмових вправ
Завдання 3
– Спишіть речення. Назвіть звуки у виділених словах.
Синє озеро розливається. Ясне сонечко усміхається.
Фізкультхвилинка
IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Мовленнєва діяльність
Робота в парах
Яку роботу виконує людина кожної професії?
Маляр (що робить?)…
Лікар (що робить?)…
Співак (що робить?)…
Музикант (що робить?)…
Творча робота
– Пригадай, ким працює твоя мама? Розкажи.
2. Гра “Утвори слово”
– Утворіть слова за схемою. Запишіть їх.
– Підкресліть букву є. Скільки звуків вона позначає?
– З одним зі слів складіть і запишіть речення.
3. Письмо під диктовку слів, речень
Євген, Євгенія, Європа, єнот, заєць, Єва, Єреван.
Що знаєш, що вмієш, те за плечима не носити.
4. Списування з друкованого шрифту
“Післябуквар” (с. 53), завдання 2.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
– Чого навчалися на уроці?
– Які звуки позначає буква є?