Тема. Частини мови. Дієслово. Часові форми дієслів. (Вправи 436-440).
Мета. Повторити вивчене про дієслово, формувати навички грамотного письма ненаголошених закінчень дієслів.
Розвивати уяву, логічне мислення.
Пробуджувати бажання дружити, допомагати друзям.
Обладнання: таблиця правопису особових закінчень дієслів, роздатковий матеріал, підручник, зошит.
Хід уроку
I. Організація класу. Мотивація навчальної діяльності.
Привітання, побажання хорошого настрою. Висловлювання дітьми їхніх очікувань від уроку.
II. Перевірка
III. Вивчення нового матеріалу.
1. Читання епіграфа до уроку.
“Людина починається з добра” (Любов Забашта).
– Як ви розумієте цей вислів?
– Прочитайте вірш молдавського поета Григоре Вієру (вправа 436).
– Яка його основна думка?
– Чи можна її пов’язати із висловом Любові Забашти?
2. Каліграфічна хвилинка (за вправою 437).
Слова, які можна утворити: любов, любо, люби, любити, любимо, бити.
– За змістом вірша Григоре Вієру складіть і запишіть спонукальне речення. (Бережи дерева! Не ламай гілки!)
3. Опрацювання
1) Повторення вивченого про дієслово як частину мови.
– Знайдіть у тексті вірша дієслова. Як ви їх впізнали?
– Пригадайте все, що ви знаєте про цю частину мови, і підготуйте питання для однокласників.
Гра “Ланцюжок”: перший учень ставить питання сусіду, той відповідає і задає своє питання наступному. Якщо чиєсь питання вже задали, вчитель пропонує іншим стати “швидкою допомогою” і поділитися своїм питанням із однокласником.
– Випишіть дієслова теперішнього часу, визначте їх особу і число та виділіть закінчення.
2) Часові форми дієслів.
– Прочитайте прислів’я (вправа 438).
– У яку форму ви поставили слова у дужках? (У дієсловах учні називають час, особу, число. В іменниках – рід, число, відмінок.)
– Спишіть прислів’я, виділіть особові закінчення дієслів.
– Зробіть звуко-буквенний аналіз слова коріння.
IV. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Розвиток мовлення (за вправою 439). Робота у творчих групах.
– Розгляньте малюнки і розкажіть, що скоїлося у пташиній родині.
– Що роблять батьки пташенятка?
– Який порятунок придумав їжак?
– Які із записаних вами прислів’їв можна використати як заголовок до цих малюнків?
– Виберіть, які із запропонованих заголовків будуть найбільш влучними для назви до цієї казки: 1. Не залишили в біді. 2. Врятовані! 3. Живи, пташенятко! 4. У лісі. 5. Пригода в лісі.
Завдання достатнього рівня: складіть і запишіть казку, скориставшись робочими матеріалами Вченого Лиса на с. 203. Введіть у твір діалоги.
Завдання високого рівня: складіть і запишіть казку, скориставшись робочими матеріалами Вченого Лиса на с. 203, введіть у свій твір діалоги та описи. 2. Робота в зошиті.
VI. Підсумок уроку.
– За таблицею дайте повну характеристику дієслова як частини мови.
– Як визначити правопис ненаголошених особових закінчень дієслів?
VII. Домашнє завдання.
1. Переписати (або дописати) складений твір на чистовик. За бажанням, зробити до нього ілюстрації.
2. Для тих, хто хоче знати більше: додатково вправа 440.
УРОК 112 КОНТРОЛЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ. ДИКТАНТ
УРОК 113 АНАЛІЗ ДИКТАНТУ. РОБОТА НАД ПОМИЛКАМИ
?include(“$DOCUMENT_ROOT/block/list. html”;?> ?