Додавання і віднімання мішаних чисел

Урок № 20

Тема. Додавання і віднімання мішаних чисел

Мета: відпрацювати навички використання алгоритмів додавання і віднімання мішаних чисел.

Тип уроку: застосування вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

@ Оскільки завдання є досить об’ємними, для економії часу вчителеві можна або самотужки, або попросити “сильних” учнів (перевіривши на перерві правильність виконання завдань) записати відповіді вправ домашнього завдання. У разі необхідності найскладніші завдання (вчитель може

передбачити, які саме) записати з розв’язанням заздалегідь за дошкою.

Після цього можна ще раз звернутися до ключових моментів цього розділу під час виконання усних вправ.

1. Обчисліть:

 Додавання і віднімання мішаних чисел

 Додавання і віднімання мішаних чисел

 Додавання і віднімання мішаних чисел

2. Виконайте дії:  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел.

3. Знайдіть НСЗ для дробів:  Додавання і віднімання мішаних чисел і  Додавання і віднімання мішаних чисел

class=""/>;  Додавання і віднімання мішаних чисел і  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел і  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел і  Додавання і віднімання мішаних чисел.

4. Запишіть числа  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел;  Додавання і віднімання мішаних чисел у вигляді мішаних чисел, щоб їх дробова частина була правильним дробом.

Картки з індивідуальним завданням бажано заповнити для “сильних” учнів і для учнів “слабких” або таких, що не встигають за темпом виконання усних вправ.

Для “сильних”

Картка 20.1

Виконайте дії:

1)  Додавання і віднімання мішаних чисел;

2)  Додавання і віднімання мішаних чисел; 3)  Додавання і віднімання мішаних чисел

Для “слабких”

Картка 20.2

Закінчіть виконання дій (впишіть правильні числа)

1)  Додавання і віднімання мішаних чисел ;

2)  Додавання і віднімання мішаних чисел.

II. Актуалізація опорних знань

Здійснюється як під час перевірки домашнього завдання, так і під час виконання пропонованих вправ.

III. Відпрацювання навичок

@ 1) Єдиним засобом для відпрацювання навичок додавання і віднімання мішаних чисел є розв’язування якомога більшої кількості відповідних завдань. Щоб заохотити і внести елементи гри у хід уроку, можна традиційні вправи з підручника “закодувати” (запропонувати кілька варіантів відповідей до кожного прикладу, врахувавши типові помилки учнів, і кожному варіанту відповіді присвоїти певну літеру. В разі правильного виконання цих завдань учень отримує ключове слово уроку).

2) Окрім відпрацьованих навичок додавання і віднімання мішаних чисел, слід звернути увагу й на інші важливі моменти:

А) використання властивостей додавання і віднімання;

Б) порядок виконання дій у виразах, що містять їх більш ніж 2.

Система задач на урок може бути такою: Виконайте дії:

1. а)  Додавання і віднімання мішаних чисел; б)  Додавання і віднімання мішаних чисел; в)  Додавання і віднімання мішаних чисел.

2. а)  Додавання і віднімання мішаних чисел; б)  Додавання і віднімання мішаних чисел; в)  Додавання і віднімання мішаних чисел; г)  Додавання і віднімання мішаних чисел; д)  Додавання і віднімання мішаних чисел.

3. Знайдіть значення виразу найбільш зручним способом (дивись на знаменники!):

А)  Додавання і віднімання мішаних чисел; б)  Додавання і віднімання мішаних чисел; в)  Додавання і віднімання мішаних чисел; г)  Додавання і віднімання мішаних чисел; д)  Додавання і віднімання мішаних чисел; е)  Додавання і віднімання мішаних чисел.

4. Спростіть вираз (властивості додавання і віднімання)
а)  Додавання і віднімання мішаних чисел; б)  Додавання і віднімання мішаних чисел; в)  Додавання і віднімання мішаних чисел; г)  Додавання і віднімання мішаних чисел; д)  Додавання і віднімання мішаних чисел; е)  Додавання і віднімання мішаних чисел.

5. Знайдіть значення виразу  Додавання і віднімання мішаних чисел, якщо: а)  Додавання і віднімання мішаних чисел,  Додавання і віднімання мішаних чисел; б)  Додавання і віднімання мішаних чисел,  Додавання і віднімання мішаних чисел.

6. Не обчислюючи значень виразів, з’ясуйте, який зі знаків (>, <, =) необхідно поставити між виразами і поясніть, чому:

А)  Додавання і віднімання мішаних чисел і  Додавання і віднімання мішаних чисел; б)  Додавання і віднімання мішаних чисел і  Додавання і віднімання мішаних чисел; в)  Додавання і віднімання мішаних чисел і  Додавання і віднімання мішаних чисел; г)  Додавання і віднімання мішаних чисел і  Додавання і віднімання мішаних чисел.

IV. Підсумки уроку

Учитель знову звертає увагу учнів на зміни конспекту 13 і наголошує, що у випадку, коли це дозволяють умови, можна використовувати не тільки названі алгоритми, але й і вивчені раніше властивості.

V. Домашнє завдання

1. Виконайте дії:

А)  Додавання і віднімання мішаних чисел; б)  Додавання і віднімання мішаних чисел; в)  Додавання і віднімання мішаних чисел; г)  Додавання і віднімання мішаних чисел; д)  Додавання і віднімання мішаних чисел; е)  Додавання і віднімання мішаних чисел.

2. Знайдіть значення виразу  Додавання і віднімання мішаних чисел, якщо: а)  Додавання і віднімання мішаних чисел,  Додавання і віднімання мішаних чисел; б)  Додавання і віднімання мішаних чисел,  Додавання і віднімання мішаних чисел.

3. Перша сторона трикутника дорівнює  Додавання і віднімання мішаних чисел м, друга сторона на  Додавання і віднімання мішаних чисел м коротша від першої, а третя – на  Додавання і віднімання мішаних чисел м довша від другої. Знайдіть периметр трикутника.

4. Виконайте дії у звичайних, а потім у десяткових дробах: а)  Додавання і віднімання мішаних чисел; б)  Додавання і віднімання мішаних чисел; в)  Додавання і віднімання мішаних чисел.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


Додавання і віднімання мішаних чисел - Плани-конспекти уроків по математиці