Календарно-тематичне планування уроків української мови в 5 класі
II семестр
№ пп | Дата | Зміст уроку | Соціокультурна лінія |
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія (продовження) | |||
57 | Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Правопис. Орфограма (практично) | ||
58 | Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом | ||
59 | Основні правила переносу. Культура мовлення. Засвоєння складних | ||
60 | Позначення на письмі ненаголошених [е], [и] та [о] перед складом з наголошеним [у] в коренях слів. Культура мовлення. Використання логічного наголосу для виділення у вимові смислового навантаження. Текст. Використання інтонації | ||
61 | Орфограма (практично). Орфографічний словник. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення | ||
62 | Тренувальні вправи з теми “Орфографія”. Текст. Удосконалення вмінь складати повідомлення, що містять висловлювання | Народні митці України | |
63 | Урок розвитку комунікативних умінь № 14. Твір-опис окремих предметів у художньому стилі | ||
64 | Тренувальні вправи з теми “Фонетика. Графіка. Орфоепія”. Текст. Удосконалення вміння правильної вимови голосних і приголосних звуків у процесі виступів з повідомленням на певну соціокультурну тему | ||
65 | Контрольний диктант | ||
66 | Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів мовлення | ||
67 | Спрощення в групах приголосних. Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів мовлення | Родинно-побутова культура: структура, функції сім’ї | |
68 | Урок розвитку комунікативних умінь №15. Твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі | “Вірний приятель – то найбільший скарб” (висловлювання) | |
69 | Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). Чергування [о] – [а], [е] – [і], [е] – [и], [о], [е] з [і]; [г], [к], [х] – [ж], [ч], [ш] – [з’], [ц’], [с’] | Родинно-побутова культура: прив’язаність до отчого дому | |
70 | Чергування [о] – [е] після [ж], [ч], [ш]; [и] – [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] в коренях слів | “Ой роде наш красний” (висловлювання) | |
71 | Основні випадки чергування у-в, і-й. Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів мовлення | “Моя зустріч із прекрасним” (висловлювання) | |
72 | Урок розвитку комунікативних умінь № 16. Усний твір-оповідання про випадок із життя. Відгук про висловлювання товариша | ||
73 | Фонетична транскрипція. Вимова префіксів з – (зі-, с-), роз-, без-. Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів мовлення | Родинно-побутова культура: всеперемагаюча материнська, батьківська любов до дітей | |
74 | Правопис. Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Сполучення ьо, йо | Родинно-побутова культура: шанобливе ставлення до бабусі й дідуся, родичів | |
75 | Правила вживання знака м’якшення. Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів мовлення | ||
76 | Урок розвитку комунікативних умінь №17. Усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. Текст. Удосконалення вмінь висловлювати власні думки й почуття, виражати особисту позицію щодо ставлення до світу | “Краса врятує світ” (висловлювання) | |
77 | Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом | ||
78 | Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків | ||
79 | Написання слів іншомовного походження. Букви и, і. Словник іншомовних слів | ||
80 | Правопис знака м’якшення та апострофа у словах іншомовного походження | ||
81 | Подвоєння букв у загальних та власних назвах. Виразне читання вголос | ||
82 | Тренувальні вправи з теми “Фонетика. Орфоепія. Орфографія” | ||
83 | Контрольна робота № 5 з теми “Фонетика. Орфоепія. Орфографія” (Тестові завдання) | ||
Лексикологія | |||
84 | Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова. Культура мовлення. Використання слів відповідно до їхнього значення | ||
85 | Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Культура мовлення. Доцільність використання слів із переносним значенням. Лексична помилка (практично) | Моя школа, мій клас | |
86 | Загальновживані (нейтральні) і стилістично забарвлені слова. Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками. Культура мовлення. Доцільність використання стилістично забарвлених слів | ||
87 | Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми. Ознайомлення зі словниками антонімів, синонімів. Словникові статті в словниках різних типів | “Шкільна родина” (висловлювання) | |
88 | Урок розвитку комунікативних умінь № 18. Контрольний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму | ||
89 | Урок розвитку комунікативних умінь № 19. Контрольний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварин | ||
90 | Тренувальні вправи з теми “Групи слів за значенням”. Культура мовлення. Доцільність використання синонімів для уникнення невиправданих повторів слів | Значення колективізму | |
91 | Урок розвитку комунікативних умінь № 20. Відповідь на уроках української мови в науковому стилі | ||
92 | Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови | Український народ. Людська спільнота | |
93 | Тренувальні вправи з теми “Лексикологія”. Слухання-розуміння текстів різних стилів і типів мовлення | ||
94 | Урок розвитку комунікативних умінь № 21. Ділові папери. Лист рідним, друзям, адреса | ||
95 | Контрольна робота № 6 з теми “Лексикологія” (Тестові завдання). Контрольна перевірка навичок аудіювання (Тестові завдання) | ||
Будова слова | |||
96 | Основа слова і закінчення – значущі частини слова. Орфоепія. Вимова префіксів пре-, при-, прі- | ||
97 | Спільнокореневі слова й форми слова | ||
98 | Незмінні й змінні слова | ||
99 | Значущі частини слова. Правопис. Написання префіксів пре-, при-, прі- | Творче, самобутнє світобачення кожної особистості, реалізація її творчого потенціалу | |
100 | Урок розвитку комунікативних умінь № 22. Замітка в газету (зі шкільного життя) інформаційного характеру | Значення колективізму | |
101 | Розбір слова за будовою. Граматика. Особливості будови вивчених частин мови | ||
102 | Значущі частини слова. Текст. Удосконалення вмінь знаходити інформацію до обраної теми, аналізувати її, добирати ключові слова для висловлювання | Покликання людини | |
103 | Розбір слова за будовою. Правопис. Вивчені орфограми в значущих частинах слова | “Ким я хотів би стати і чому?” (висловлювання) | |
104 | Урок розвитку комунікативних умінь № 23. Контрольний твір | ||
105 | Урок розвитку комунікативних умінь № 24. Контрольний твір | ||
106 | Тренувальні вправи з теми “Будова слова. Орфографія”. Культура мовлення. Використання в мовленні слів із префіксами та суфіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності | ||
107 | Контрольна робота № 7 з теми “Будова слова” (Тестові завдання) | ||
Повторення й узагальнення в кінці року | |||
108 | Синтаксис і пунктуація. Просте речення | ||
109 | Синтаксис і пунктуація. Складне речення | Видатні українці | |
110 | Синтаксичний розбір речення | ||
111 | Лексикологія. Групи слів за значенням | ||
112 | Лексикологія. Робота зі словниками | Видатні українці | |
113 | Лексикологія. Тренувальні вправи | ||
114 | Річна контрольна робота за текстом адміністрації | ||
115 | Аналіз диктанту. Вивчені орфограми в значущих частинах слова | ||
116 | Тренувальні вправи з орфографії | ||
117 | Будова слова й орфографія. Значущі частини слова | “Я – українець (українка)” (висловлювання) | |
118 | Спільнокореневі слова й форми слова | ||
119 | Фонетика й графіка. Орфоепія й орфографія | “Які риси характеру я хочу в собі виховати?” (висловлювання) | |
120 | Фонетичний розбір слова | ||
121 | Контрольна робота № 8 з теми “Повторення” (Тестові завдання) | ||
122 | Аналіз контрольної роботи |