ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

Цілі:

– навчальна: удосконалити знання означень області визначення та області значень функції; удосконалити вміння знаходити область визначення та область значень функції;

– розвивальна: формувати вміння міркувати за аналогією; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;

– виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, працьовитість, дисциплінованість;

Тип уроку: удосконалення знань, умінь і навичок.

Обладнання та наочність:

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

______________________________________________________

______________________________________________________

______________________________________________________

ІІ.

ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка завдання, заданого за підручником

______________________________________________________

______________________________________________________

2. Завдання на встановлення відповідності

Установіть відповідність між функцією (1-4) та її областю визначення (А-Д).

Варіант 1

Варіант 2

1

F(x) = x2 + 3x

А

Усі числа, крім 0

1

F(x) = x + 5

А

Усі числа, крім -5 і 5

2

F(x) = 7/x

Б

Усі числа

2

src="/image/2/image354_24.jpg" class=""/>

Б

Усі числа, крім 3 і 7

3

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

В

Усі числа, крім -2 і 2

3

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

В

Усі числа, крім 5

4

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

Г

Усі числа, крім 1 і 2

4

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

Г

Усі числа

Д

Усі числа, крім 2

Д

Усі числа, крім 0

Відповіді

Варіант 1

1 – Б, 2 – А, 3 – Г, 4 – В

Варіант 2

1 – Г, 2 – Д, 3 – А, 4 – Б

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Виконання усних вправ

1. Подайте у вигляді квадрата двочлена:

1) х2 + 4х + 4; 2) x2 – 2х +1; 3) 4×2 + 24x + 36.

2. Розв’яжіть рівняння:

1) х2 + 2х +1 = 0; 2) х3 – 16х = 0; 3) |х + 4| = 0; 4) |х – 7| = 2.

IV. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ I НАВИЧОК

Робота з підручником

_____________________________________________________

______________________________________________________

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

1.

______________________________________________________

______________________________________________________

2. Виконання тестових завдань

Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді

Варіант 1

1) Областю визначення якої з наведених функцій є всі числа?

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

2) До області визначення якої з наведених функцій не належить число -2?

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

3) Областю значень якої з наведених функцій є всі невід’ємні числа?

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

Варіант 2

1) Областю визначення якої з наведених функцій є всі числа?

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

2) До області визначення якої з наведених функцій не належить число -3?

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

3) Областю значень якої з наведених функцій є всі недодатні числа?

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ

Відповіді

Варіант 1

1 – Г, 2 – Б, 3 – Б

Варіант 2

1 – Б, 2 – А, 3 – Г

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Завдання за підручником:

______________________________________________________

______________________________________________________

2. Додаткове завдання. При якому значенні m областю визначення функції:

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ є всі числа, крім 3;

 ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ є всі числа, крім 5?

3. Повторити: означення прямокутної системи координат; координатної площини.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ - Плани-конспекти уроків по математиці


ОБЛАСТЬ ВИЗНАЧЕННЯ ТА ОБЛАСТЬ ЗНАЧЕНЬ ФУНКЦІЇ