Цілі:
– навчальна: удосконалити знання означень області визначення та області значень функції; удосконалити вміння знаходити область визначення та область значень функції;
– розвивальна: формувати вміння міркувати за аналогією; розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять;
– виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, працьовитість, дисциплінованість;
Тип уроку: удосконалення знань, умінь і навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ.
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Завдання на встановлення відповідності
Установіть відповідність між функцією (1-4) та її областю визначення (А-Д).
Варіант 1 | Варіант 2 | ||||||
1 | F(x) = x2 + 3x | А | Усі числа, крім 0 | 1 | F(x) = x + 5 | А | Усі числа, крім -5 і 5 |
2 | F(x) = 7/x | Б | Усі числа | 2 | src="/image/2/image354_24.jpg" class=""/> | Б | Усі числа, крім 3 і 7 |
3 | В | Усі числа, крім -2 і 2 | 3 | В | Усі числа, крім 5 | ||
4 | Г | Усі числа, крім 1 і 2 | 4 | Г | Усі числа | ||
Д | Усі числа, крім 2 | Д | Усі числа, крім 0 |
Відповіді
Варіант 1 | 1 – Б, 2 – А, 3 – Г, 4 – В |
Варіант 2 | 1 – Г, 2 – Д, 3 – А, 4 – Б |
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Подайте у вигляді квадрата двочлена:
1) х2 + 4х + 4; 2) x2 – 2х +1; 3) 4×2 + 24x + 36.
2. Розв’яжіть рівняння:
1) х2 + 2х +1 = 0; 2) х3 – 16х = 0; 3) |х + 4| = 0; 4) |х – 7| = 2.
IV. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ I НАВИЧОК
Робота з підручником
_____________________________________________________
______________________________________________________
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді
Варіант 1
1) Областю визначення якої з наведених функцій є всі числа?
2) До області визначення якої з наведених функцій не належить число -2?
3) Областю значень якої з наведених функцій є всі невід’ємні числа?
Варіант 2
1) Областю визначення якої з наведених функцій є всі числа?
2) До області визначення якої з наведених функцій не належить число -3?
3) Областю значень якої з наведених функцій є всі недодатні числа?
Відповіді
Варіант 1 | 1 – Г, 2 – Б, 3 – Б |
Варіант 2 | 1 – Б, 2 – А, 3 – Г |
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. При якому значенні m областю визначення функції:
є всі числа, крім 3;
є всі числа, крім 5?
3. Повторити: означення прямокутної системи координат; координатної площини.