Письмове ділення на двоцифрове і трицифрове числа
Кількість цифр у значенні частки
1
Знайди значення виразу зі змінною.
(к + 2300) ∙ 5, якщо k = 7000; k = 18500; k = 46000. Петро вважає, що обчислення можна виконати кількома способами. Чи так це? Обгрунтуй свою думку.
2
Згадай спосіб міркування в разі діленні трицифрового числа на двоцифрове. Як можна його застосувати при діленні багатоцифрового числа на двоцифрове?
3
У кожному стовпчику визнач найвищий розряд у значенні частки; кількість цифр у значенні
749 : 7 12180 : 28 66456 : 234
216 : 6 2664 : 36 30753 : 459
2048 : 8 8352 : 87 84966 : 867
У значенні частки має бути стільки цифр, скільки їх у діленому без числа цифр дільника або на 1 цифру більше.
4
Прокоментуй, як Тарас знайшов значення першої частки. Зістав подані частки. Як їх відмінність вплине на знаходження значення другої частки? Поясни, як Оля знайшла значення другої частки.
5
Виконай ділення письмово, перевір результати.
24
93304 : 428 225852 : 708 310308 : 76
6
Розв’яжи задачу 1. Зістав задачі 1 і 2. У чому відмінність? Як вона вплине на розв’язання задачі 2?
1) Першого тижня учні зібрали 4 однакові торбини з кормом для годівлі пташок, а другого – 6 таких торбин. Скільки кілограмів корму зібрали учні першого тижня, якщо другого було зібрано 12 кг?
2) Першого тижня учні зібрали 4 однакові торбини з кормом для годівлі пташок, а другого – 6 таких торбин. Скільки кілограмів корму збирали учні кожного тижня окремо, якщо разом було зібрано 20 кг корму?
7
Розв’яжи задачу 1. Зістав задачі 1 і 2. У чому відмінність? Як вона вплине на розв’язання задачі 2?
1) Розпилюючи колоду завдовжки 6 м, хлопці зробили 9 розпилів. Якою є довжина кожного оцупка?
2) Розпилюючи колоду завдовжки 6 м, хлопці отримали оцупки завдовжки 1 м кожний. Скільки розпилів зробили хлопці?