Мета: формувати вміння виконувати завдання на застосування табличного множення і ділення; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати мислення, математичне мовлення, творчі здібності; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 157, завдання 31;32)
Завдання 31
– Скільки літрів бензину залишилось у бочці?
Завдання 32
– Яка довжина шляху, що пролетів метелик?
2. Усна лічба
1) Гра “На пасіці”.
–
2) Усне розв’язування задач.
– У скільки разів: 6 грн більше, ніж 2 грн? ЗО м більше, ніж 6 м? 2 год менше, ніж 8 год? 18 кг більше, ніж 3 кг? 5 дм менше, ніж 40 дм?
– Маса дерев’яного бруска 6 кг, а маса такого самого за розміром залізного бруска у 8 разів більша. Яка маса залізного бруска? На скільки кілограмів його маса більша від маси дерев’яного?
3. Хвилинка каліграфії
– Установіть закономірність і запишіть
7; 17; 27; …; 47; 57; …; …; …; 97.
4. Складання та обчислення значень виразів за таблицею
Ділене | 36 – 6 | 18 | 36 : 4 | 70 – 7 | 25 + 17 | 6 |
Дільник | 6 | 2 + 4 | 3 | 7 | 7 | 3 |
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми повторимо таблиці множення і ділення.
IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Робота над задачами
1) Розв’язування задачі.
У гуртку 7 дівчаток, а хлопчиків – у 3 рази більше. На скільки більше у гуртку хлопчиків, ніж дівчаток?
Змініть питання так, щоб останньою дією було додавання.
2) Розв’яжіть і порівняйте задачі.
– У другому класі 30 учнів. До свята 14 учнів готують танці, 7 розучують пісні, а решта учнів учать вірші. Скільки учнів учать вірші?
– У другому класі 30 учнів. До свята 14 учнів готують танці, а розучують пісні – у 2 рази менше. Решта – учать вірші. Скільки учнів учать вірші?
3) Складіть обернені задачі.
– 7 хлопчиків поділили між собою порівну 35 абрикосів. Скільки абрикосів одержав кожен хлопчик?
– Листоноша приніс у бібліотеку 3 журнали, 1 брошуру і 12 газет. У скільки разів більше листоноша приніс газет, ніж журналів і брошур разом? Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз, складання короткого запису.
Сильні учні записують розв’язання самостійно.
Решта учнів записують розв’язання, користуючись планом і схемою.
1) Скільки всього журналів і брошур приніс листоноша?
[ ] + [ ] = [ ]
2) У скільки разів більше листоноша приніс газет, ніж журналів і брошур разом?
[ ] : [ ] = [ ]
2. Фізкультхвилинка
3. Гра “Віконечка”
Один учень біля дошки розв’язує і пояснює, які числа можна поставити у “віконця”, без виконання обчислень.
Учитель звертає увагу на те, що перша і друга нерівності мають по декілька значень, а рівність має тільки одне конкретне значення.
4. Офтальмологічна пауза
5. Розв’язування логічної задачі
У другому класі вчаться 3 хлопчики: Чернов, Білов і Руденко. Одного разу Чернов сказав Білову: “Цікаво, що один з нас білявий, другий – чорнявий, третій – рудий. І при цьому ні в кого з нас колір волосся не збігається з прізвищем”. У відповідь Білов зауважив: “Але я не рудий”. Який колір волосся в кожного з трьох хлопчиків?
Відповідь:
Білявий | Чорнявий | Рудий | |
Чернов | – | – | + |
Білов | – | + | – |
Руденко | + | – | – |
V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 157, завдання 33; 34.