ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0
Урок 28. ПОЗНАЧЕННЯ ТОЧОК, ВІДРІЗКІВ ЛІТЕРАМИ ЛАТИНСЬКОГО АЛФАВІТУ. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ
Мета: ознайомити учнів з позначенням точок, відрізків літерами латинського алфавіту; вчити порівнювати довжину відрізків на око; розвивати спостережливість; виховувати старанність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Весела лічба
– П’ять веселих ведмежат
За малиною в ліс поспішають.
Злякався
Утік і сліду нема.
Скільки сміливих ведмежат
За малиною в ліс поспішають? (4)
– їжачок по лісу йшов,
На обід гриби знайшов:
Два під березою,
Один під осикою.
Скільки їх буде
У плетеному кошику? (3)
2. Усна лічба
– Розгляньте будиночок.
– З яких геометричних фігур він складений? (Трикутник, круг, чотирикутник)
– Скільки чотирикутників? (3) Скільки кружечків? (1)
– Яких фігур більше – чотирикутників чи кружечків? (Чотирикутників)
– На скільки більше? (На 2)
– Складіть нерівність.
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 35)
Завдання 1
– Які геометричні фігури ви бачите?
– Математики їх позначають буквами латинського алфавіту. Точку позначають великою літерою латинського алфавіту.
Називають: “Точка А”.
– Скільки прямих провели через одну точку? (3)
– Поміркуйте, скільки найбільше прямих можна провести через одну точку? (Багато, безліч)
– Кажуть: “Прямі перетинаються в одній точці”. Скільки прямих можна провести через дві точки?
– Через дві точки можна провести лише одну пряму.
Завдання 2
– Скільки точок ви бачите? Назвіть їх буквами.
– Якщо дві точки з’єднати частиною прямої, то отримаємо відрізок. Ці точки називають кінцями відрізка. Кінці відрізка позначають великими літерами латинського алфавіту.
Називають: “Відрізок АВ”.
Завдання 3
– Скільки відрізків на малюнку?
– Який відрізок найдовший? найкоротший?
– Скільки відрізків однакової довжини?
Завдання 4
– Які числа на яблуках?
– Які приклади на гусені?
– До якого яблука повзе кожна гусінь?
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Самостійна робота. Розв’язування прикладів на додавання
1 + 2 =
2 + 4 =
4 + 3 =
3 + 1 =
3 + 3 =
4 + 1 =
2. Лічба предметів. “Чарівні фігурки”
Учитель демонструє картку з цифрою, а діти викладають відповідну кількість фігурок.
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
– Як позначають точки?
– Скільки прямих можна провести через одну точку?
– Скільки прямих можна провести через дві точки?