Мета: узагальнювати знання учнів про зв’язок між величинами: швидкість, час, відстань; закріплювати вміння розв’язувати задачі на знаходження цих величин, виконувати дії над іменованими числами; ознайомити з назвами геометричних тіл; розвивати мислення; виховувати інтерес до предмета.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Перевірка домашнього завдання
2. Усні обчислення
Робота в групах
– Знайдіть закономірність та продовжте ряди чисел.
130; 180; 250; …; …; …
600
0; 15; 39; 45; …; …; …
4867; 4870; 4873; …; …; …
25 790; 25 800; 25 820; …; …; …
3. Математичний диктант
– Запишіть відповіді.
– Найбільша відстань, на яку може піднятися птах,- 8200 м. Скільки це кілометрів?
– Найбільшу веселку можна спостерігати 3 години. Скільки це хвилин?
– Дитинча кита має довжину 7 м. Скільки це сантиметрів? Його вага 2 тонни. Скільки це кілограмів? За один день воно випиває 600 л води. Скільки літрів води випиває китеня за 100 днів?
– Амурський тигр важить 400 кг. Скільки це центнерів?
– Суму чисел 440 і 280 розділіть на 9.
–
Відповіді: 8 км 200 м; 180 хв; 700 см; 2000 кг; 60 000; 4 ц; 80; 500.
III. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
Пояснення – за завданням 520. Демонстрування геометричних тіл: циліндра, куба, кулі, конуса, піраміди, паралелепіпеда, призми.
На малюнку – плоскі фігури: коло, квадрат, прямокутник, трикутник.
– Знайдіть геометричні фігури на геометричних тілах.
– На якому геометричному тілі є квадрат? трикутник? прямокутник? коло? Завдання 523 (“ланцюжком”)
IV. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ
1. Усна фронтальна робота
Завдання 527; 522; 524
2. Самостійна робота з наступною взаємоперевіркою в парах
Завдання 525
3. Фізкультхвилинка
4. Робота над задачами
Швидкість | Час | Відстань |
12 км/год | 5 год | Однакова |
? | 6 год |
– Складіть план розв’язання задачі.
1) Яка відстань між містами?
2) 3 якою швидкістю їхав велосипедист на зворотному шляху?
1) 12 • 5 = 60 (км) – відстань між містами;
2) 60 : 6 = 10 (км/ч) – їхав велосипедист на зворотному шляху.
Завдання 526
– Прочитайте задачу. Повторіть завдання за коротким записом.
– Запишіть розв’язання задачі за планом.
1) 200 – 32 = 168 (кг) – у шести бідонах;
2) 168 : 6 = 28 (кг) – меду в одному бідоні.
– Складіть обернену задачу.
Завдання 527 (усно, фронтально)
75 : 3 – швидкість руху карети по брукованій дорозі;
(75 – 21) : 3 – швидкість руху по грунтовій дорозі;
75 + (75 – 21) – відстань, яку проїхала карета по брукованій і грунтовій дорозі;
75 : 3 – (75 – 21) : 3 – на стільки більше швидкість руху по брукованій дорозі, ніж по грунтовій.
Завдання 528 (усно)
З бідона ємністю 10 л відлити 9 л за допомогою 3-літрового бідона. (10 – 3 – 3 – 3 = 1 (л)). Потім 1 л води перелити у 3-літровий бідон; набрати на річці 10-літровим бідоном води і відлити з нього у 3-літровий бідон стільки води, щоб наповнити його (1 л + 2 л = 3 л). У 10-літровому бідоні залишиться 8 л води (10 л – 2 л = 8 л).
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 529; 530 (с. 85).
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
– Що нового дізналися сьогодні на уроці?
– Які труднощі виникли?
– Що найбільше сподобалося? Що розповісте батькам?