Цілі:
– навчальна: удосконалити вміння застосовувати формули суми й різниці кубів до розв’язування задач;
– розвивальна: формувати вміння міркувати за аналогією; сприяти удосконаленню обчислювальних навичок;
– виховна: виховувати позитивне ставлення до навчання, віру у власні сили, цілеспрямованість;
Тип уроку: удосконалення вмінь і навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ.
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Виконання тестових завдань
Обведіть кружечком букву, яка, на вашу думку, відповідає правильній відповіді
Варіант 1
1) Чому дорівнює многочлен A, якщо х8 + 8 = (х + 2) • A?
А | Б | В | Г |
Х2 – 4х + 4 | Х2 – 2х + 4 | Х2 + 2х – 4 | Х2 + 4х – 4 |
2) Подайте вираз (3a – 1)(9a2 + 3a + 1) у вигляді суми або різниці кубів.
А | Б | В | Г |
27 | 27 – a3 | 27a3+ 1 | 27a3- 1 |
Варіант 2
1) Чому дорівнює многочлен A, якщо х3 – 27 = (x – 3) • A?
А | Б | В | Г |
Х2 – 3х – 9 | Х2 – 3х + 9 | Х + 3х + 9 | Х2 + 3х – 9 |
2) Подайте вираз (2a + 1)(4a2 – 2a + 1) у вигляді суми або різниці кубів.
А | Б | В | Г |
8a3+ 1 | 8a3- 1 | 8 + a3 | 8 – a3 |
Відповіді
Варіант 1 | 1 – Б, 2 – Г |
Варіант 2 | 1 – В, 2 – А |
ІІІ. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
1) Спростіть вираз:
2) Розв’яжіть рівняння:
ІV. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Самостійна робота
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Закресліть ті вирази, які неможливо записати у вигляді суми або різниці кубів: | |
2) Вставте замість крапок такий вираз, щоб добуток можна було записати у вигляді суми або різниці кубів: | |
3) Подайте у вигляді суми або різниці кубів: | |
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. При якому значенні m корінь рівняння дорівнює 0,25?
Відповідь. При m = 32.