АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)
Урок 97. ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 6. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ І ПРИКЛАДІВ, ЯКІ ВКЛЮЧАЮТЬ ДІЛЕННЯ НА 6. ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ
Мета: ознайомити учнів із таблицею ділення на 6; формувати вміння розв’язувати задачі і приклади, які включають ділення на 6; удосконалювати навички творчої роботи над задачею; розвивати обчислювальні навички, пізнавальну активність, логічне мислення, математичне мовлення; виховувати уважність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ
1. Перевірка домашнього завдання (с. 114, завдання 754; 755)
Завдання 754
– Яка завдовжки стрічка залишилася?
Завдання 755
– Прочитайте вирази та їх значення.
2. Усна лічба
Гра “Мовчанка”
3. Усне розв’язування задач
1) Пляшки з газованою водою поставили в ящик таким чином, що вийшли 4 ряди по 6 пляшок. Скільки пляшок з водою поставили в ящик? Скільки пляшок у двох таких ящиках? Скільки їх у трьох ящиках?
2) Хор складається з чотирьох груп співаків: сопрано, альтів, тенорів і басів. У кожній групі 6 співаків. Скільки співаків у хорі?
3)
4) На картині намальовано 4 корови, а овець – у 3 рази більше. Скільки всього тварин намальовано на картині?
4. Гра “добери число”
5. Хвилинка каліграфії
– Випишіть з ряду чисел тільки ті, що є відповідями таблиці множення на 6.
8; 12; 14; 18; 21; 24; 26; 30; 34; 36; 42; 48; 54; 56.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ми складемо таблицю ділення на 6.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 115-116)
Завдання 756. Коментоване виконання завдання
Учні з рівності 6 • 7 = 42 складають вираз на ділення на 6.
Завдання 757. Колективне опрацювання матеріалу Учні пояснюють, як склали таблицю.
– Що отримаємо, якщо добуток поділимо на перший множник? (Другий множник)
Завдання 758
Письмове виконання завдання з опорою на таблицю множення числа 6.
Завдання 759
Учні пояснюють, з якого добутку складено рівність.
Завдання 760. Колективне розв’язання задач Аналіз умови задачі, запис скороченої умови.
Учні знаходять серед поданих виразів ті, якими розв’язується кожна із задач. Після цього складають свою задачу за першим виразом.
Завдання 761. Самостійне виконання завдання
Учні знаходять вирази, значення яких обчислено неправильно. Один учень працює біля дошки.
Учні пояснюють, чому виникли помилки. (Неправильний порядок дій.)
Завдання 762. Усне виконання завдання
Учні пояснюють, про яку величину дізнаємося, коли обчислимо значення кожного виразу.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розв’язування прикладів з коментуванням
2. Робота над задачею
Теслярі розпиляли колоду завдовжки 12 м на 6 однакових частин.
– Яка довжина кожної частини? (12 : 6 = 2)
– Скільки розпилювань зроблено? (5)
3. Офтальмологічна пауза
4. Розв’язування логічних задач
1) Якщо пізньої осені о 10 год вечора йде дощ, то чи можлива через 48 год сонячна погода? (Ні, буде ніч.)
2) Минула третя частина доби. Скільки годин залишилося до кінця доби? (16 год)
3) Микола вийшов з дому о 15 год. Він грав у футбол 1 год 40 хв і 70 хв катався на велосипеді. О котрій годині Микола повернувся додому? (О 17 год 50 хв)
4) На ввесь шлях від селища до міста шофер витратив 3 год. У місто він приїхав о 2 год дня. У котрій годині шофер виїхав з селища? (Об 11 годині дня.)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
С. 116, завдання 763; 764.