Цілі:
– навчальна: сформувати поняття тотожності, тотожних перетворень виразів; формувати вміння розв’язувати задачі, які передбачають застосування цих понять; формувати вміння виконувати тотожні перетворення виразів;
– розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги учнів; формувати вміння виділяти головне в досліджуваному матеріалі;
– виховна: виховувати зацікавленість у пізнанні нового, творче ставлення до справи, старанність;
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Обладнання
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
______________________________________________________
______________________________________________________
______________________________________________________
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
1. Перевірка завдання, заданого за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Виконання усних вправ
1) З-поміж чисел -1,5; -1; 0; 1,5; 2 виберіть ті, при яких значення виразу 3x – 0,5: а) від’ємне число; б) додатне число; в) ціле число; г) дробове число.
2) З-поміж чисел -3,7; -2,3; -1; 0; 1; 2,3 виберіть ті, при яких:
А) вираз не має змісту;
Б)
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Виконання усних вправ
1. Сформулюйте основні властивості додавання і множення.
2. Укажіть числа, для яких ці властивості виконуються.
3. Знайдіть значення виразу:
4. Спростіть вираз: 1) 2а + 3а + 5; 2) 4x – 5 (y – x).
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення теми
1. Означення тотожно рівних (тотожних) виразів.
2. Означення тотожності.
3. Означення тотожних перетворень.
4. Приклади тотожних перетворень виразів (розкриття дужок, зведення подібних доданків тощо):
______________________________________________________
V. ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
1. Робота за підручником
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткові завдання
1) Виконавши тотожні перетворення, спростіть вираз:
2) Замініть вираз 0,6a + 0,4 (a – 55) на тотожно рівний і знайдіть його значення при a = -22.
3) Замініть вираз 1,3(2a + 7b) – 10,1b на тотожно рівний і знайдіть його значення при a = 10, b = 26,5.
4) Замініть вираз 12x – (4y + (3x – (5y – 2x))) на тотожно рівний і знайдіть його значення при x = -13/14, у = 3,1.
5) Замінивши вираз a – (3b + 2(0,5a – 1,5 + 4)) на тотожно рівний, доведіть, що його значення від’ємне при будь-яких значеннях a і b.
VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ
1.
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Самостійна робота з подальшою взаємоперевіркою
Варіант 1 | Варіант 2 |
1) Замініть на тотожно рівний вираз | |
0,3(7a – 3b) | 3 (0,7a – 0,2b) |
2) Зведіть подібні доданки | |
5a – 7b – 6a + 2b | 7a – 8b – 9a + 2b |
3) Розкрийте дужки і зведіть подібні доданки | |
4) Замініть на тотожно рівний вираз | |
5(2x – 3у) – 2 (у – x) + 3(2x – 5у) | 6 (3x – 2y) – 3(y + x) + 2(5x – 2y) |
І знайдіть його значення, якщо x = -1, у= -2 |
VІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1. Завдання за підручником:
______________________________________________________
______________________________________________________
2. Додаткове завдання. При яких значеннях a і b виконується рівність
Відповідь. При будь-яких a? b.